دستگاه بسته بندی صنعتگران | فروش دستگاه های بسته بندی

واحد فروش 66941540-021

خرید دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم

۴ نکته مهم درباره خرید دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم

لطفا رای بدهید

از دستگاه دوخت پلاستیک برای پرس کردن و بستن کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند. این دستگاه‌‌ها تنها جهت پرس کردن کیسه‌های فریزر کاربرد ندارند بلکه برای پرس سلفون و پلاستیک‌های پاکت‌ حبوبات نیز استفاده خواهند شد. این مقاله را با دقت دنبال کنید تا درباره دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم و دستگاه سیل القایی اطلاعات بسیار مفیدی کسب کنید.

دستگاه دوخت پلاستیک

دستگاه‌های دوخت پلاستیک، کوچک هستند اما برای پرس کردن کیسه‌های متوسط و بزرگ استفاده می‌شوند. جالب است بدانید که از این دستگاه‌ها برای بسته‌بندی و پرس کیسه‌های زعفران نیز استفاده می‌کنند. دوخت پلاستیک یا همان پرس کردن کیسه‌ها سبب شده تا هوا وارد کیسه نشود و مواد داخل آن در مدت زمان بیشتری سالم بمانند. می‌توان دستگاه‌های دوخت پلاستیک‌ را به دلیل ویژگی‌های عالی خود در منازل، کارگاه‌های بسته‌بندی و یا کسب و کارهای کوچک استفاده کرد.

طرز کار دستگاه دوخت پلاستیک

این دستگاه در انواع و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود که هر کدام کارایی‌های گوناگونی دارند‌. نحوه کار با دستگاه دوخت پلاستیک بر اساس کارایی مخصوص هر مدل، متفاوت خواهد بود. دستگاه‌های دوخت حرارتی پلاستیک، در دو نوع ریلی و پرسی در بازار وجود دارند که دارای دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند.

کار با این دستگاه‌ها سخت نخواهد بود. دستگاه‌های دوخت پلاستیک خانگی نیز وجود دارند که کار با آن‌ها راحت‌تر بوده و بدون تخصص خاصی انجام می‌شود. در اغلب خانه‌ها برای بسته‌بندی مواد غذایی مانند غوره‌ها، از این دستگاه استفاده می‌کنند.

قیمت، عملکرد و کیفیت دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم

دستگاه‌های پرس و یا همان دوخت پلاستیک با هدف جلوگیری از ورود هوا و یا آلودگی به درون کیسه‌ها طراحی شدند. این ابزار در کارگاه‌های بسته‌بندی برای بستن کیسه‌های پلاستیکی کاربرد فراوانی دارد. دستگاه‌های کوچک و خانگی برای دوخت پلاستیک تولید می‌شدند تا از این دستگاه‌ها بتوان به راحتی استفاده کرد.

دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم از قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به دستگاه‌های نو برخوردار است. این ابزار با کمک یک المنت و حرارت آن، عمل دوخت پلاستیک و پرس آن را انجام می‌دهد. المنت دستگاه با استفاده از حرارت و فشار، دو سمت کیسه را به یکدیگر پرس می‌کند. جالب است بدانید که در بعضی از دستگاه‌ها در کنار خود دستگاه، یک المنت اضافه فرستاده می‌شود. همچنین دستگاه‌های دوخت حرارتی نایلون نیز با گرما و حرارت کار می‌کنند و پلاستیک را به یکدیگر می‌چسبانند.

فروش دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم

همانطور که‌ پیش‌تر ذکر کردیم؛ دستگاه‌های دوخت پلاستیک در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام دارای قیمت متفاوتی هستند. دستگاه‌های دوخت پلاستیک ساده رومیزی، ارزان‌ترین و دستگاه‌های دوخت ریلی گران‌ترین نوع هستند. فروش دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم در اغلب فروشگاه‌های مربوطه انجام می‌شود. این‌ دستگاه‌ها اغلب تمیز و سالم هستند اما به دلایلی آن را در معرض فروش گذاشته‌اند.‌ می‌توانید دستگاه پرس پلاستیک دست دوم را از وب سایت ما نیز تهیه کنید.

انواع دستگاه دوخت

دستگاه‌های ساده رومیزی، پرتابل، دستگاه دوخت پدالی، ریلی افقی و عمودی و پدالی پنوماتیک از انواع مدل‌های این ابزار به‌شمار می‌آیند. تمامی این مدل‌ها حرارتی هستند و با گرما و ذوب کردن پلاستیک، مواد را بسته‌بندی می‌کنند. در کارایی، میزان حرارت ایجاد شده، سرعت و ظرفیت تولید متفاوت می‌شوند. برای مثال در دستگاه‌های دوخت خانگی فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا عمل دوخت انجام شود.

در دستگاه‌های دوخت پدالی می‌توان چند بسته را در یک زمان زیر دستگاه قرار داد و ظرفیت تولید و بسته بندی روزانه را افزایش داد. دستگاه دوخت ریلی از‌ دیگر مدل‌های دستگاه‌های دوخت پلاستیک صنعتی است که اغلب در کارخانجات تولید مواد‌غذایی و دیگر مواد از آنها استفاده می‌شود.

این مدل دوخت سرعت بالایی در امر بسته‌بندی دارد و بسته‌های کوچک و بزرگ را می‌توان با کمک آن بسته‌بندی کرد. ویژگی بارز این‌ دستگاه اتوماتیک و صنعتی بودن آن است؛ بنابراین به نسبت قیمت بالاتری دارد.

۴ نکته مهم درباره خرید دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم

هنگام خرید دستگاه دوخت پلاستیک باید به 4 نکته توجه کنید که ما این موارد را برای شما در قسمت زیر فهرست‌ کردیم. در ادامه این مقاله به طور کامل و جامع آن‌ها را توضیح خواهیم داد. به یاد داشته باشید که اگر این دستگاه را به صورت دست دوم تهیه کنید می‌توانید سود بسیار زیادی کسب کنید. دستگاه‌های دست دوم را از فروشگاه‌ها ‌و وب‌سایت‌های معتبر خریداری کنید تا از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

خرید وسایل و‌ دستگاه‌‌های دست دوم سال‌های زیادی است که در سراسر دنیا رواج پیدا کرده است و نه تنها کاری بیهوده نخواهد بود بلکه خریدی بسیار اقتصادی و عقلانی است.

نکات مهم درباره خرید دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم

  • نوع دستگاه دوخت پلاستیک
  • عرض دوخت دستگاه دوخت پلاستیک
  • وزن محصول
  • قابلیت نصب تاریخ زن

نوع دستگاه دوخت پلاستیک

مهمترین نکته که باید به آن توجه کنید؛ نوع دستگاه دوخت است. همانطور که‌ پیش تر ذکر کردیم دستگاه دوخت در مدل‌های مختلفی همچون رومیزی، ریلی و پدالی تولید می‌شود. این مدل‌ها هر کدام برای بسته‌بندی محصولات خاصی در ظرفیت‌های مشخصی کاربرد دارند. به مثال‌های زیر توجه کنید.

دستگاه دوخت رومیزی

این دستگاه بسیار کوچک است؛ بنابراین برای استفاده در انواع فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، کارگاه‌های کوچک و منازل مناسب است. نام دیگر آن، دستگاه پرس پلاستیک بوده که به طور دستی عمل می‌کند. با قرار دادن لبه‌های محصول بین دستگاه و فشردن اهرم، لبه‌های آن با حرارت زیاد به هم می‌چسبند و در نتیجه محصول بسته بندی می‌شود.

دستگاه دوخت ریلی

دستگاه دوخت پلاستیک ریلی دو نوع افقی و عمودی دارد و برای استفاده در کارگاه‌های کوچک‌ و بزرگ با ظرفیت تولید کم و زیاد مناسب است. نام‌ دیگر این دستگاه، دستگاه دوخت غلطکی بوده که نوع دوخت دستگاه دوخت ‌ریلی، ساده و با یک خط دوخت است.

دستگاه دوخت پدالی

این نوع دستگاه بیشتر‌ کاربرد صنعتی دارد و از آن برای بسته‌بندی محصولات با وزن بالا و کیسه‌های بزرگ استفاده می‌شود. قدرت دوخت بالایی داشته و محدودیتی ندارد. به طور مثال برای بسته‌بندی آبمیوه‌هایی پاکتی که از جنس آلومینیوم هستند از این دستگاه دوخت پدالی دو فک استفاده می‌کنند.

عرض دوخت دستگاه دوخت پلاستیک

مدل‌های مختلف دارای توانایی‌ها و محدودیت‌های گوناگونی در عرض دوخت هستند. عرض دوخت همان اندازه‌ پهنای دوختی‌ است که توسط دستگاه انجام خواهد شد. عرض دوخت در استحکام بسته‌بندی، نگهداری و حافظت از محصول نقش مؤثری دارد.

دستگاه‌های دوخت رومیزی با عرض دوخت دو میلی‌متر، پنج میلی‌متر و هشت میلی‌متر تولید می‌شوند که عرض دهانه‌ پامت از ۲۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر است. دستگاه دوخت پدالی نام برده شده، محدودیتی در عرض دوخت ندارد. دستگاه دوخت ریلی با عرض دوخت ۸ تا ۱۰ میلی‌متر در بازار عرضه می‌شود.

وزن محصول

توجه به وزن محصولات نیز اهمیت بالایی دارد‌. اگر محصول وزن مناسبی نداشته باشند؛ ممکن است با مشکلاتی همچون باز شدن سریع بسته‌بندی‌ها مواجه شوید. دستگاه دوخت رومیزی برای بسته‌بندی محصولات با وزن کمتر از ۵ کیلوگرم کاربرد دارد. برای محصولاتی که از ۵ کیلوگرم سنگین‌تر هستند؛ دستگاه دوخت ریلی یا پدالی بهترین گزینه هستند‌.

قابلیت نصب تاریخ زن

تاریخ زن دستگاهی است که جهت چاپ اطلاعات محصولات روی خود محصول استفاده می‌شود. تاریخ زن باید با محصول تماس کامل برقرار کند تا عمل چاپ‌ انجام شود.

اگر ظرفیت تولیدی شما زیاد است؛ یک دستگاه تاریخ زن برای ثبت اطلاعات محصول مانند قیمت، تاریخ تولید و انقضا، برند مربوطه و… نیاز دارید. دستگاه دوخت پلاستیک ریلی یا پدالی، قابلیت نصب تاریخ زن را دارند. می‌توانید این وسیله را روی دستگاه دوخت نصب کنید و سپس با سرعت بالا انواع اطلاعات را روی کاور آن ثبت کنید.

دستگاه سیل القایی چیست؟

درباره دستگاه دوخت اطلاعات مفیدی به شما دادیم. الان قصد داریم تا درباره دستگاه سیل القایی نیز اطلاعاتی به شما بدهیم تا با این ابزارها به طور کامل آشنا شوید.

دستگاه سیل القایی از انواع دستگاه سیل و وکیوم بوده و از دستگاه‌های بسته‌بندی بسیار پرکاربرد است. از آن اغلب برای بسته‌بندی محصولات خوراکی در ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای استفاده می‌‌کنند. دستگاه سیل القایی دستی پرطرفدار‌ترین نوع آن است که برای بسته بندی در کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک کاربرد دارد.

این نوع دستگاه مواد ترموپلاستیک را با کمک حرارت القایی به یکدیگر می‌چسباند.

در صنایع غذایی، دارویی و… سیل القایی یک روش برای درزبندی، آب‌بندی و سیل‌کردن درپوش ظروف است. سیل کردن در ماندگاری محصولات خیلی مؤثر بوده و حفظ تازگی مواد و جلوگیری از ورود آلودگی به محصولات وظیفه آن است. خوب است بدانید که هر دستگاه سیل القایی دستی به طور متوسط ۱۰۰۰ ظرف را در ساعت بسته بندی و پلمپ خواهد کرد.

نحوه کار دستگاه سیل القایی

نحوه کار این دستگاه به این صورت است که وقتی ظرف از زیر سیم پیچ القایی عبور می‌کند، فویل آلومینیومی به خاطر جریان‌های گردابی شروع به تولید حرارت کرده و بنابراین گرما را به سمت موم چسب هدایت می‌کند. این حرارت موم را ذوب کرده و به دهانه ظرف جذب می‌کند تا باعث محکم چسبیده شدن آن به سرپوش شود.

در آخر

امید است درباره نکات مهم خرید دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم و همچنین دستگاه سیل القایی اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. فراموش نکنید که اگر وسایل باکیفیت دست دوم پیدا کردید؛ حتما آن‌ها را خریداری کنید و در نتیجه پول اضافی بابت دستگاه نو خرج نکنید. لازم به ذکر است که دستگاه سیل القایی نیز به صورت دست دوم به فروش می‌رسد.

آنچه در این مقاله میخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *