دستگاه بسته بندی ادویه

در مقیاس کارگاهی :

بسته بندی ادویه با انواع دستگاه دوخت نایلون

این روش در بسته بندی ادویه روشی مقرون به صرفه و در عین حال کمی زمان بر بوده و نیاز به نیروی انسانی بیشتری دارد. با استفاده از دستگاه های دوخت دستی، دستگاه دوخت پدالی و دستگاه دوخت ریلی به راحتی می توانید عملیات دوخت بسته ی ادویه را انجام دهید. در این روش ابتدا نیاز است تا مقدار ادویه ی مورد نظر توسط ترازو وزن شده و سپس در در کیسه ی مربوطه که از سه طرف بسته است ریخته شود و به وسیله ی یکی از دستگاه های دوخت نامبرده شده سر کیسه هم دوخت بخورد.در نهایت اگر نیاز به چاپ تاریخ و یا قیمت بر روی بسته ی محصول بود می توانید از دستگاه تاریخ زن نیز استفاده نمایید.

بسته بندی ادویه با دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک توزین

در این شیوه ی بسته بندی همانطور که از نامش پیداست عملیات  توزین و پرکردن بسته ی ادویه توسط دستگاه انجام می شود.فقط نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که ادویه ها باید در داخل مخزن دستگاه ریخته شوند (به صورت دستی یا به وسیله بالابرهای مخصوص)، سپس توسط ترازوی به کار رفته در دستگاه وزن می شوند و به میزانی که خود ما در برنامه ی دستگاه تنظیم کرده ایم اندازه گیری شده و داخل کیسه ریخته می شود.کیسه توسط شخصی زیر مخزن دستگاه باید نگه داشته شود. در انتهای کار هم باید از یک دستگاه دوخت پلاستیک جهت دوخت زدن سر کیسه ها استفاده کرد که سریع ترین و مقرون به صرفه ترین نوع آن دستگاه دوخت ریلی می باشد که می توان از نوع دوخت ریلی عمودی برای این نوع بسته بندی استفاده کرد.این دستگاه پرکن برای ادویه هایی که حالت چسبندگی ندارند مانند قلقل سیاه ، فلفل قرمز ، آویشن و … استفاده می شود.

بسته بندی ادویه
بسته بندی ادویه

بسته بندی ادویه با دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک ماردون دار

این نوع دستگاه برای ادویه هایی که حالت چسبندگی دارند و امکان گلوله ای شدن آن ها وجود دارد از جمله زردچوبه ، دارچین ، پورد کاری ، نمک و … استفاده می شود.و علت آن این است که داخل مخزن این دستگاه ماردونی وجود دارد که دائما در حال چرخش است و ادویه های گلوله شده را به اصطلاح چرخ می کند و آن ها به حالت پودر در می آورد. لازم است بدانید که این دستگاه ها دو نوع توزین دار و زمانی دارند که در این مورد شما از هر دو نوع می توانید استفاده کنید و همانطور که از نامشان پیداست با مدل توزین دار شما می توانید میزان ادویه را وزن کرده و به اندازه ی مورد نظر برسید اما در نوع زمانی (تایمی) تعداد دور و یا مدت زمانی که ماردون باید بچرخد را تعیین می کنید و به اندازه ی مورد نظر جهت بسته بندی در یک کیسه می رسید.

پر واضح است که مدل توزین دار دقت بالاتر و البته قیمت بالاتری هم دارد.ابتدا ادویه ها داخل مخزن دستگاه ریخته شده و توسط ماردون چرخ می شوند و بسته به نوع دستگاه که در بالا توضیح داده شد میزان ادویه تعیین می گردد و وارد کیسه های بسته بندی که توسط شخصی زیر مخزن دستگاه نگه داشته شده، می شوند و در نهایت هم سر کیسه ها دوخت خورده و از چرخه ی بسته بندی خارج می شوند. در این روش برای دوخت سر کیسه ها می توان از دستگاه های دوخت استفاده کرد که همانطور که در بالا اشاره شد، سریعترین و مقرون به صرفه ترین آن ها دستگاه دوخت ریلی عمودی با تاریخ زن می باشد. در غیر این صورت اگر از دیگر دستگاه های  دوخت استفاده کنید نیاز به تهیه ی دستگاه تاریخ زن به صورت جداگانه هم دارید.

دستگاه بسته بندی ادویه
دستگاه بسته بندی ادویه

در مقیاس کارخانه ای :

بسته بندی ادویه با دستگاه پرکن اتوماتیک توزین

در بسته بندی ادویه با این روش تمام کارها به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. ادویه ها توسط یک بالابر که به خط تولید وصل است به مخزن دستگاه وارد می شوند و روی ترازوها قرار گرفته و وزن می شوند.در طول انجام این مراحل یک طاقه که در قسمت بیرون مخزن قرار دارد کیسه ی ادویه را دوخت می زند و ادویه ها بعد از وزن شدن و دوخت کیسه وارد آن می شوند. و قسمت بالای آن ها دوخت خورده و کات (بریده) می شود و از چرخه خارج می شود.در این چرخه توقفی وجود ندارد و همزمان که حجمی از ادویه ها در حال وزن شدن توسط دو ترازو هستند ، مقدار دیگر که به وسیله دو ترازوی دیگر وزن شده اند در حال بسته بندی می باشند.

دستگاه های پرکن توزین دار، با تعداد ترازوهای متفاوتی وجود دارند که از 4 ترازو شروع و به 16 ترازو ختم می شود. هرچه تعداد ترازوها بیشتر باشد دقت کار بالاتر رفته و قیمت هم به همین ترتیب افزایش می یابد.

بسته بندی ادویه با دستگاه پرکن اتوماتیک ماردون دار

روش اتوماتیک برای بسته بندی ادویه های چسبناک استفاده از این دستگاه می باشد. و شیوه ی کار به این صورت است که داخل مخزن این دستگاه ماردونی وجود دارد که دائما در حال چرخش است و ادویه ها را به اصطلاح چرخ می کند و مانع از چسبیدن و گلوله شدن آن ها می شود. لازم است بدانید که این دستگاه ها دو نوع توزین دار و زمانی دارند که در این مورد شما از هر دو نوع می توانید استفاده کنید. و همانطور که از نامشان پیداست با مدل توزین دار شما می توانید میزان ادویه را وزن کرده و به اندازه ی مورد نظر برسید. اما در نوع زمانی (تایمی) تعداد دور و یا مدت زمانی که ماردون باید بچرخد را تعیین می کنید و به اندازه ی مورد نظر جهت بسته بندی در یک کیسه می رسید.

در این روش چون عملیات به صورت اتوماتیک انجام می گیرد بعد از اینکه بسته ی ادویه پر شد ، کیسه توسط خود دستگاه پرکن دوخت و برش خورده و از چرخه ی بسته بندی خارج می شود.

بسته بندی ادویه
بسته بندی ادویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *