دستگاه بسته بندی صنعتگران | فروش دستگاه های بسته بندی

واحد فروش 66941540-021

بهترین دستگاه بسته بندی پیراشکی و شیرینی کدام است؟ 

میانگین: 5 - تعداد رای‌ها: 1

شیرینی‌ها در دسته مواد غذایی پرمصرف و محبوب عموم مردم جامعه جای دارند. در گذشته تنها شیرینی‌ها را می‌توانست در قنادی‌ها یافت. اما امروزه رونق بازار آنها موجب شده است که بسیاری از کارخانه‌ها به تولید و عرضه آنها روی آورند. در این بین اهمیت بسته بندی این محصولات موجب طراحی و ساخت دستگاه بسته بندی پیراشکی شده است. با در اختیار داشتن این دستگاه، می‌توانید خط تولید خانگی و صنعتی پیراشکی را ارائه نمایید. قیمت دستگاه‌های بسته بندی به ابعاد، اندازه، سرعت، نیاز و استفاده شما بستگی دارد.

اهمیت شیرینی و پیراشکی در تغذیه و اهمیت بسته بندی آن 

اصولا شیرینی و پیراشکی در رژیم‌ غذایی سالم جایگاه ویژه‌ای ندارند اما طعم خوش آنها موجب شده است که همواره به عنوان یک میان وعده مورد توجه قرار داشته باشند. از طرف دیگر مصرف این قبیل خوراکی‌ها می‌‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند. 

در گذشته تمامی شیرینی و پیراشکی‌ها به صورت خانگی پخت می‌شد اما محبوبیت این مواد غذایی موجب شد که بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به صورت صنعتی به تولید آنها روی آورند. در این بین بسته بندی و چگونگی عرضه این محصولات محدودیت‌هایی را برای تولید کنندگان به وجود آورده بود. اما با توسعه تکنولوژی و پیشرفت علم، دستگاه‌های مخصوص بسته بندی شیرینی و پیراشکی به بازار عرضه شد. این دستگاه‌ها با بسته بندی اصولی این محصولات غذایی، موجب گسترش بازار مصرف آنها شد. به طوری که امروزه فارغ از فاصله مکانی، هر فردی به راحتی می‌تواند به شیرینی و پیراشکی محبوب خود دسترسی داشته باشد.  

بسته بندی پیراشکی

دستگاه بسته بندی پیراشکی و شیرینی چیست؟

 دستگاه بسته بندی پیراشکی از جمله ماشین‌آلات پیشرفته صنعت غذایی است. استفاده از این دستگاه سلامت، کیفیت و مرغوبیت انواع شیرینی و پیراشکی‌ها را تضمین می‌کند. اصولا از این دستگاه برای بسته بندی انواع کیک، کلوچه، شیرینی و پیراشکی استفاده می‌شود. البته بسیاری از مواد غذایی دیگر را نیز می‌توان با کمک این دستگاه بسته بندی کرد. 

اهمیت بسته بندی مواد غذایی موجب رونق یافتن بازار فروش دستگاه بسته بندی شده است. استفاده از این دستگاه نه تنها بهداشت و سلامت محصول را تضمین می‌کند بلکه می‌تواند موجب حمل و نقل آسان آنها نیز شود. به همین دلیل  بازار شیرینی و پیراشکی تنها به یک منطقه خاص محدود نمی‌شود. همین امر موجب افزایش فروش و سودآوری شده است. 

علاوه بر موارد ذکر شده بسته بندی اصولی شیرینی‌ها می‌تواند طول عمر مفید آنها را افزایش دهد.  از طرف دیگر با استفاده از دستگاه بسته بندی پیراشکی می‌توان از بسته بندی‌های حرفه‌ای و زیبا در جهت جلب نظر مشتری استفاده کرد. 

انواع دستگاه بسته بندی پیراشکی و شیرینی

دستگاه بسته بندی پیراشکی و شیرینی را به طور کلی می‌توان در دو دسته دستگاه مکانیکی و اتوماتیک قرار دارد. هر تولیدکننده و کارخانه‌ای می‌تواند بر حسب نیاز و میزان تولید خود بهترین انتخاب را داشته باشد.

  • دستگاه اتوماتیک: طراحی دستگاه بسته بندی اتوماتیک به گونه‌ای است که دخالت نیروی انسانی در آن تقریبا نزدیک به صفر است. یعنی تمامی روند بسته بندی به صورت اتوماتیک و طبق برنامه تعریف شده برای دستگاه صورت می‌گیرد. از طرف دیگر استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک موجب سرعت یافتن روند بسته بندی می‌شود. این دستگاه اصولا مورد توجه کارخانه‌ها و تولیدی‌های بزرگ قرار دارد.
  • دستگاه مکانیکی:  در این مدل از دستگاه بسته بندی پیراشکی بخشی از مراحل بسته بندی را اپراتور انجام می‌دهد. به همین دلیل سرعت آن به نسبت دستگاه اتوماتیک پایین‌تر است. با توجه به مطالب ذکر شده این دستگاه مناسب تولیدی‌های کوچک است. لازم به ذکر است قیمت تمام شده دستگاه مکانیکی به مراتب کمتر از نوع اتومات آن است به همین دلیل از آن می‌توان برای مشاغل خانگی نیز استفاده کرد. افرادی که در پخت شیرینی و پیراشکی مهارت دارند می‌توانند با خرید این دستگاه محصولات خود را به بازار عرضه کنند. 

اما از منظر دیگر دستگاه بسته بندی پیراشکی و شیرینی را می‌توان اینگونه تقسیم بندی کرد. 

دستگاه پیلوپک برای بسته بندی پیراشکی

دستگاه بندی پیراشکی پیلوپک

یکی از شناخته شده‌ترین دستگاه بسته بندی پیراشکی، دستگاه پیلوپک است. این دستگاه به علت سرعت بالایی که در بسته بندی دارد مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. در واقع کارایی بالای آن ظرفیت تولید را افزایش داده است. این دستگاه قادر است در هر دقیقه بیش از 150 محصول را به صورت دوخت از زیر بسته بندی کند. در دستگاه پیلوپک می‌توان از هر نوع سلفونی استفاده کرد. این دستگاه برای بسته بندی پیراشکی به صورت تک عددی به کار می‌رود. دستگاه پیلوپک برای بسته بندی انواع گز، شکلات، کیک یزدی، پیراشکی و… استفاده نمایید.

دستگاه سیل وکیوم فروشگاهی

دستگاه سیل وکیوم فروشگاهی از جمله دستگاه‌های بسته بندی پیراشکی است که می‌توان از آن برای بسته بندی تمامی شیرینی‌ها اعم از کلوچه، کیک، تی تاپ و … استفاده کرد. با کمک این دستگاه می‌توان شیرینی و پیراشکی را در درون ظرف پلاستیکی بسته بندی کرد. عملکرد این دستگاه به این صورت است که هوای داخل ظرف را تخلیه و موجب بسته شدن درب آن می‌شود. این امر علاوه بر اینکه طول عمر محصول را افزایش می‌دهد موجب تازه ماندن آن نیز می‌شود.

بسته بندی پیراشکی و شیرینی خانگی

به منظور بسته بندی شیرینی و پیراشکی تولید شده در منزل لازم است از دستگاهی استفاده شود که با محیط خانه همخوانی داشته باشد. بدون شک استفاده از دستگاه‌های صنعتی نه از نظر اقتصادی به صرفه است و نه هزینه خرید آنها می‌تواند منطقی باشد. دستگاه بسته بندی خانگی از نظر وزن و ابعاد کوچکتر از نمونه صنعتی خود است اما عملکردی تقریبا مشابه آن دارد. البته قابلیت‌های تعریف شده برای این دستگاه به مراتب کمتر است به همین دلیل هزینه پرداختی برای خرید آن نیز پایین‌تر است. 

دستگاه دوخت دستی

برای بسته بندی پیراشکی در خانه می‌توانید از دستگاه دوخت دستی استفاده نمایید. دستگاه دوخت دستی برای بسته بندی انواع محصولات با استفاده از پاکت‌های پلاستیکی یا سلفونی کاربرد دارد. این دستگاه دارای ابعاد کوچکی هست و به راحتی در محیط‌های کوچک مانند خانه و کارگاه‌های کوچک قابل استفاده است. عملکرد این دستگاه همانطور که از نام آن پیداست کاملا به صورت دستی است. برای بسته بندی با استفاده از این دستگاه، ابتدا باید لبه بسته را روی فک پایینی دستگاه قرار داده و سپس فک بالایی را با استفاده از نیروی دست با پایین بیاورید. پس از چند ثانیه عملیات دوخت انجام می‌شود.

دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی وظیفه‌ی بسته بندی محصولات در ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی را بر عهده دارد. در واقع اگر قرار بر بسته بندی شیرینی و پیراشکی در  این قبیل ظرف‌ها باشد می‌توان از این دستگاه کمک گرفت. استفاده از این دستگاه نیز از تماس پیراشکی و شیرینی با هوا و سایر عوامل مخرب جلوگیری نموده و ماندگاری محصول را افزایش می‌دهد. برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید واشر مخصوص سیل القایی را برای ظرف مورد نظر خود تهیه نمایید. سپس واشر را داخل درب ظرف گذاشته و آن را محکم روی ظرف ببندید. در نهایت هد (دسته) دستگاه را روی درب ظرف گذاشته و دکمه روی آن را فشار دهید. پس از چند ثانیه ظرف شما سیل خواهد شد. در هنگام استفاده از این دستگاه باید دقت داشته باشید که از درب فلزی استفاده نکنید و یا دستگاه را روی سطح فلزی قرار ندهید.

دستگاه بسته بندی پیراشکی سلفون کش

دستگاه بسته بندی پیراشکی سلفون کش با ایجاد یک لایه سلفونی بر روی محصول مانع از تماس هوا با شیرینی و پیراشکی می‌شود. این امر علاوه بر جلوگیری از خشک شدن محصول موجب افزایش طول عمر مفید آن نیز می‌شود. دستگاه سلفون کش از دیگر دستگاه‌های بسته بندی خانگی است که قابلیت استفاده در منزل و فضاهای کوچک را دارد. این دستگاه عملکردی ساده دارد و استفاده از آن نیاز به دانش خاصی ندارد. همچنین بسته بندی بسیار با کیفیتی را ارائه می‌دهد و همین موضوع باعث شده است تا به یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های بسته بندی تبدیل شود.

دستگاه شیرینگ پک

یکی از دستگاه‌های بسته بندی پیراشکی، دستگاه شیرینگ پک است. این دستگاه با ایجاد یک لایه پلاستیکی بر روی شیرینی و پیراشکی موجب افزایش سلامت و کیفیت آنها می‌شود. شیوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که نایلونی دور محصول قرار گرفته و به وسیله حرارت دور تا دور محصول جمع می‌ شود. این امر مانع از نفوذ رطوبت، گرد و غبار، میکروب و … می‌شود. بهتر است از دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی محصولات چندتایی استفاده شود. در واقع چند عدد شیرینی و پیراشکی را می‌توان در کنار هم به وسیله‌ی این دستگاه بسته بندی کرد. 

دستگاه دوخت پلاستیکی

دستگاه دوخت پلاستیکی از ساده‌ترین شیوه‌های بسته بندی شیرینی و پیراشکی است. بعد از قرار دادن شیرینی و پیراشکی در درون پلاستیک مخصوص بسته بندی می‌توان دهانه آن را به وسیله این دستگاه دوخت زد تا مانع از ورود هوا و یا عوامل آلاینده شد. 

دستگاه تاریخ زن 

بخش قبل به صورت جامع به معرفی انواع دستگاه بسته بندی پیراشکی اختصاص داشت. تمامی موارد ذکر شده برای تولیدات خانگی و کارگاهی کارایی دارند. برخی از آنها نیز تنها مناسب تولیدات وسیع و کارخانه‌ای است. اما در این بین استفاده از دستگاه تاریخ زن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با کمک دستگاه تاریخ زن می‌توان اطلاعاتی همچون تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت و بارکد محصول را ثبت کرد. با توجه به اینکه این اطلاعات برای محصولات غذایی به خصوص پیراشکی و شیرینی از اهمیت زیادی برخوردار است لازم است حتما به خرید این دستگاه توجه ویژه‌ای شود زیرا خریداران به  خرید محصولات فاقد این اطلاعات تن نمی‌دهند.  

مزایای استفاده از بسته بندی پیراشکی 

تمامی مواد غذایی با سلامت جسمی مردم در ارتباط هستند بنابراین لازم است به بسته بندی آنها توجه ویژه‌ای شود. شیرینی و پیراشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند پس هر تولید کننده‌ای باید به خرید دستگاه بسته بندی پیراشکی روی آورد. اما خرید این دستگاه و بسته بندی مواد غذایی با آن با محاسن زیر همراه است. 

  • همانگونه که گفته شد اهمیت سلامت مواد غذایی موجب اهمیت یافتن بسته بندی انواع مواد غذایی از جمله شیرینی و پیراشکی شده است. بسته بندی از ماده غذایی در برابر نور خورشید، گرد و غبار، عوامل بیماری‌زا، میکروب و فساد محافظت می‌کند.
  • بسته بندی میزان ضایعات شیرینی و پیراشکی را در حین حمل و نقل به حداقل مقدار ممکن می‌رساند.
  • استفاده از دستگاه بسته بندی پیراشکی موجب سرعت یافتن روند تولید می‌شود. بسته بندی یکی از بخش‌های مهم و زمانبر محصولات غذایی است. اگر در این بخش از دستگاه‌های بسته بندی کارآمد استفاده شود بدون شک سرعت تولید چندین برابر خواهد شد. 
  • بسته بندی شیرینی و پیراشکی موجب سهولت حمل و نقل این مواد غذایی می‌شود. به همین دلیل محصولات را می‌توان بودن هیچ نگرانی به جای جای جهان عرضه کرد. 
  •  بسته بندی مواد غذایی به معنای اهمیت دادن به سلامت مشتری است. از طرف دیگر استفاده از بسته بندی‌های زیبا موجب جلب رضایت و توجه آنها می‌شود. بنابراین با کمک بسته بندی می‌توان بازار فروش را رونق بخشید.
  • با درج اطلاعات و مشخصات شیرینی و پیراشکی بر روی بسته بندی، این شانس به مشتری داده می‌شود که آگاهانه حق انتخاب داشته باشد. 

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی پیراشکی

خرید این دستگاه امری کاملا تخصصی است که هر کسی از پس آن بر نمی‌آید. بنابراین لازم است تمامی خریداران قبل از اقدام به خرید به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • ظرفیت تولید اولین فاکتوری است که باید مورد بررسی قرار گیرد. برای تولید کم نیازی به خرید دستگاه اتوماتیک نیست. در واقع خرید این دستگاه تنها بار مالی زیادی به همراه خواهد داشت. 
  • متریال به کار رفته در ساخت دستگاه بیانگر میزان کیفیت و کارایی آن است. بهتر است در ساخت دستگاه از موادی که خاصیت زنگ زدگی یا خوردگی دارند، استفاده نشده باشد. همچنین بهتر است از فلزات به جای پلاستیک استفاده شده باشد. 
  • میزان ایمنی تعریف شده برای دستگاه از دیگر فاکتورهای مهم است. دستگاه خریداری شده باید در کنار سادگی از ایمنی بالایی برخوردار باشد تا سلامت کارکنان را به خطر نیندازد.  
  • میزان برق مصرفی دستگاه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. لازم است با توجه به محل قرارگیری دستگاه و نوع منبع تولید برق، دستگاه انتخاب شود. بدون شک دستگاه با مصرف برق کمتر در اولویت بالاتری قرار دارد. 
  • تجهیزات به کار رفته در دستگاه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است دستگاه به تجهیزاتی همچون نوار نقاله، شمارنده، سیستم رول‌گیر، فک حرارتی، کنترل پنل و … مجهز باشد. 
  • بهتر است قبل از خرید یکبار عملکرد دستگاه از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. 
  • ضمانت نامه دستگاه تضمین کننده کیفیت و کارایی آن است. پس بهتر است دستگاه دارای ضمانت نامه معتبر  و خدمات پس از فروش باشد. 

بررسی قیمت دستگاه بسته بندی شیرینی و پیراشکی 

دستگاه بسته بندی پیراشکی قیمت متنوعی در بازار دارد. در واقع قیمت‌گذاری این محصول متاثر از فاکتورهای گوناگونی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:  

  • ابعاد دستگاه 
  • جنس بدنه
  • قابلیت‌ و تجهیزات
  • اتوماتیک یا دستی بودن
  • میزان دقت
  • میزان مصرف انرژی 
  • سرعت
  • وجود قابلیت سفارش سازی
  • نوسانات قیمت ارز  
  • و ….

سخن پایانی

با کمک دستگاه بسته بندی پیراشکی می‌توان انواع شیرینی و پیراشکی‌ها را بسته بندی کرد. عمر مفید تعریف شده برای انواع شیرینی و پیراشکی‌ها محدود است. در واقع قرارگیری آنها در معرض هوا می‌تواند موجب خشکی و یا حتی فساد آنها شود. از این رو بسته بندی این محصولات اهمیت ویژه‌ای یافته است. بسته بندی این محصولات از قرارگیری آنها در معرض هوا جلوگیری به عمل می‌آورد و از این طریق مانع از فساد و خشکی آنها می‌شود. از طرف دیگر بسته بندی شرایطی را برای عرضه محصول در سطح کلان فراهم می‌کند. 

علاوه بر موارد ذکر شده تولید کنندگان شیرینی و پیراشکی باید به این امر  توجه داشته باشند که بسته بندی این محصولات نوعی تبلیغات و بازاریابی غیر مستقیم نیز به حساب می‌آید. با طراحی یک بسته بندی خاص و حرفه‌ای می‌توان یک برند را برای کسب و کار خود تعریف کرد. پس فارغ از اندازه کسب و کار لازم است که به حوزه بسته بندی محصولات توجه ویژه‌ای شود. در نهایت نباید از درج اطلاعات محصول با کمک دستگاه تاریخ زن غافل شد. این اطلاعات به مشتری این حق را می‌دهد که بر حسب نیاز و مطابق با سلیقه شخصی خود دست به انتخاب زند. 

آنچه در این مقاله میخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *