دستگاه بسته بندی صنعتگران | فروش دستگاه های بسته بندی

واحد فروش 66941540-021

دستگاه سیل القایی دست دوم بخریم یا نه؟

لطفا رای بدهید

از دستگاه سیل القایی برای سیل کردن درب بطری‌ها، ماست‌ها و ترشی‌ها استفاده می‌کنند. به طور کلی دستگاه سیل در جلوگیری از نشت، ایمنی و رعایت بهداشت مواد به خصوص در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و کشاورزی کاربرد دارد. اگر دوست دارید درباره دستگاه سیل القایی و دستگاه سیل القایی دست دوم اطلاعات مفیدی کسب کنید؛ در ادامه مقاله همراه ما باشید.

دستگاه سیل چیست؟

در ابتدا بهتر است بررسی کنیم که خود دستگاه سیل به چه معناست؟ همان‌طور که پیش تر ذکر کردیم این دستگاه ابزاری برای جلوگیری از نشت و برای ایمنی و رعایت بهداشت مواد گوناگون است. به طور مثال با چسباندن فویل یا سلفون در دهانه بطری‌ها و ظروف از مواد داخل آن‌ها محافظت می‌کند. برای عدم ورود اکسیژن، گرد و خاک، اشعه، بخار آب و… باید از این دستگاه استفاده کرد چرا که مانع نفوذ پذیری مواد مضر به داخل ظروف می‌شود.

جالب است‌ بدانید که دستگاه سیل برای کاهش خطر دستبرد و دسترسی غیر مجاز به کالا به خصوص در صنایع دارویی و غذایی نیز کاربرد دارد. عدم نفوذپذیری از آنجایی اهمیت دارد که موجب ماندگاری طولانی‌تر مواد می‌شود.

انواع دستگاه سیل کن بسته‌بندی

انواع دستگاه سیل کن بسته‌بندی مواد به صورت زیر است

  • ابزار سیل القایی دستی
  • ابزار سیل القایی اتومات
  • ابزار سیل کن دستی ظروف پلاستیکی
  • ابزار سیل لیوان پلاستیکی دستی
  • ابزار سیل لیوان پلاستیکی اتومات
  • ابزار اسکین پک
  • ابزار سیل وکیوم رومیزی
  • ابزار سیل وکیوم روتاری نیمه اتومات
  • ابزار سیل وکیوم تمام اتومات

دستگاه سیل القایی چیست؟

اما دستگاه سیل القایی چیست؟ از دستگاه سیل القایی برای بسته‌بندی مواد غذایی یا محصولات خوراکی در ظرف‌های شیشه‌ای و پلاستیکی استفاده می‌شود. در بین انواع دستگاه سیل القایی، سیل القایی دستی بیشترین محبوبیت را دارد. در تولیدی‌ها و کارگاه‌های کوچک برای وکیوم و بسته بندی مواد، اغلب از این نوع دستگاه استفاده می‌کنند.

خوب است بدانید که توصیه می‌شود برای سیل کردن از ظروف PP استفاده کنید. سلفون موجود در این جنس، ارزان‌تر و در دسترس تر هستند. PET از دیگر جنس‌هایی است که می‌توانید برای سیل کردن از آن استفاده کنید.

البته به طور کلی ظروف PP رنگ مات‌تر، انعطاف‌پذیری و نرمی بیشتری نسبت به ظروف  PET دارند. ظروف PET از شفاف‌تر و سختی بیشتری بر‌خوردار هستند.

انواع دستگاه سیل القایی

  • دستگاه سیل القایی رو‌میزی
  • دستگاه سیل القایی وکیوم
  • دستگاه سیل القایی ریلی
  • دستگاه سیل القایی ترموفرمینگ
  • دستگاه سیل القایی ساده
  • دستگاه سیل القایی دستی

دستگاه سیل القایی دستی

‌پرطرفدار‌ترین نوع این دستگاه‌ها، دستگاه سیل القایی دستی است که کاربردهای فراوانی در زمینه بسته‌بندی و وکیوم ظروف پلاستیکی PP دارد. برای استفاده از این ابزار، ابتدا محصول مورد نظر را داخل ظروف پلاستیکی می‌ریزند و سپس طرف را درون قالب دستگاه قرار می‌د‌هند. بعد از آن یک لایه سلفون با استفاده از فشار و حرارت روی ظرف پرس می‌شود و به لبه‌های آن دوخت می‌خورد‌‌. این فرایند همان عمل سیل کردن است یا به بیان ساده‌تر به آن سیل کردن می‌گویند. دستگاه سیل القایی دستی در خطوط گوناگون محصولات غذایی مانند غذا‌های نیمه آماده و آماده، حبوبات، خشکبار، فرآورده‌های گوشتی، مواد پروتئینی سبزیجات و… کاربرد دارد.

این دستگاه به صورت دستی است به این معنا که دستگاه نیازمند یک شخص است تا به بسته‌بندی بپردازد. تعداد بسته‌بندی و وکیوم محصولات و ظروف در این دستگاه به شخصی که از آن استفاده می‌کند؛ بستگی دارد. هر چه سرعت استفاده کننده بیشتر باشد، میزان تولید نیز بیشتر خواهد کرد.

انواع مدل‌های دستگاه القایی دستی

  • دستگاه سیل القایی دستی مدل DGYF-S500A
  • سیل القایی دستی DGYF-S500B
  • سیل القایی دستی Hand Held 1500
  • سیل القایی دستی AG-100

دستگاه سیل القایی اتوماتیک

این نوع دستگاه سیل القایی، اتوماتیک بوده و برای سیل کردن قوطی‌های پلاستیکی و شیشه‌ای مانند شیر، مواد‌ دارویی و… کاربرد دارد.

نحوه عملکرد آن به این گونه است که ابتدا فویل روی درب بطری‌ها قرار می‌گیرد و سپس زمانی که بطری‌ها از زیر دستگاه عبور می‌کنند با تابیدن اشعه الکترومغناطیس به درب، عمل سیل القایی رخ داده تا فویل به درب بطری دوخته شود. این فرایند موجب محافظت، افزایش ماندگاری و حفظ محصول از دستبرد و همچنین پلمب شدن بطری خواهد شد.

قیمت دستگاه سیل القایی چقدر است؟

خوشبختانه قیمت دستگاه سیل القایی نسبت انواع دستگاه سیل، کمتر است‌. به طور کلی دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک مواد، قیمت بالاتری دارند. از آنجایی که قیمت دستگاه سیل القایی دستی کم است؛ برای کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک بسیار مناسب خواهد بود. در کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ با میزان تولیدی بالا از دستگاه‌های وکیوم و بسته بندی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود.

قیمت این دستگاه‌ها متغیر است. خوشبختانه دستگاه سیل القایی دست دوم نیز وجود دارد که کم‌ترین و کوچک‌ترین دستگاه سیل است. بهتر است در ابتدای کار از دستگاه سیل القایی دست دوم استفاده کرد و سپس از دستگاه‌های پیشرفته‌تر کمک گرفت‌‌‌.

برای مشاوره گرفتن درباره انتخاب درست در خرید یک دستگاه سیل بهتر است با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. این مشاوره‌ها به صورت ۲۴ ساعته و رایگان برای خرید انواع دستگاه‌های صنعتی بزرگ و کوچک انجام خواهد شد. صحبت با کارشناسان مجرب این تیم سبب شده تا با توجه به کاربرد دستگاه و بودجه مدنظرتان، بهترین و با کیفیت‌ترین ابزار‌ را تهیه کنید.

دستگاه سیل القایی بر خلاف انواع دیگری از دستگاه‌های وکیوم و بسته‌بندی ویژگی‌های متفاوت‌تری دارد. این دستگاه مواد ترموپلاستیک را به کمک حرارت القایی به یکدیگر متصل می‌کند. این مواد نسبت به گرما و حرارت منعطف هستند. در آخر برای آب‌بندی و یا سیل درب پوشش ظروف از فویل با جنس آلومینیومی استفاده می‌‌شود که باعث انتقال حرارت القایی خواهد شد. این سرپوش القایی چندین لایه از جنس موم چسبی، کاغذ و یا فویل آلومینیومی دارد.

دستگاه سیل القایی دست دوم

بیشتر افراد هنگام خرید وسایل دست دوم‌ احساس نگرانی برای سالم بودن دستگاه و کارکرد آن‌ها دارند. این احساس از نبود کیفیت در اجناسی است که تامین کنندگان به مشتری‌ها ارائه می‌دهند. خرید دستگاه‌های دست دوم ریسک‌هایی دارد اما با توجه به قیمت مناسب دستگاه‌های دست دوم، نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

پس‌انداز کردن پول مزیت اصلی خرید اجناس دست دوم است. به طور معمول خرید دستگاه القایی دست دوم بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید خود محصول است. گاهی اجناس دست دوم کیفیت بالاتری از خود محصول دارند‌‌.

با خرید دستگاه‌های دست دوم برای کسب و کارتان، در درازمدت می‌توانید مقدار زیادی پول پس‌انداز کنید. جالب است بدانید که در دنیای امروزه بسیاری از مردم کشورهای ثروتمند به خریداری اجناس دست دوم‌ روی آورده‌اند. برای آن‌ها استفاده مؤثرتر از منابع، جلوگیری از کاهش منابع و در نتیجه حفظ محیط‌زیست مسئله بسیاری مهمی است. می‌توانید با خرید دستگاه سیل القایی دست دوم در حفاظت از محیط‌زیست نقشی داشته باشید.

خرید اینترنتی دستگاه سیل القایی دست دوم

اگر قصد خرید انواع دستگاه بسته‌بندی و وکیوم را دارید؛ می‌توانید به دفتر شرکت صنعتگران واقع در تهران مراجعه کنید. اگر در شهرهای دیگر ساکن هستید؛ به صورت اینترنتی تنها با چند کلیک بر روی سایت، خرید خود را انجام دهید. در صفحات این وب‌سایت در مورد انواع دستگاه‌های بزرگ و کوچک صنعتی و همچنین کاربرد آن‌ها اطلاعات مفیدی گذاشته شده است. پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این مطالب بزنید. این کار سبب شده تا با مطالعه اطلاعات هر دستگاه، با دیدی باز دست به خرید بزنید.

در آخر

امیدواریم درباره دستگاه سیل القایی مطالب جامع و مفیدی کسب کرده باشید. برای دریافت اطلاعات مفیدتر درباره انواع دستگاه‌ها می‌توانید از دیگر صفحات این وب‌سایت بازدید کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *