دستگاه بسته بندی صنعتگران | فروش دستگاه های بسته بندی

واحد فروش 66941540-021

اهمیت بسته بندی در افزایش فروش محصولات

اهمیت بسته بندی در افزایش فروش محصولات

میانگین: 5 - تعداد رای‌ها: 1

در این مطلب با اهمیت بسته بندی در افزایش فروش محصولات آشنا می‌شویم. بسته بندی محصولات علاوه بر محافظت از ظاهر و جلوگیری از خرابی، نقش بسزایی در بازاریابی و افزایش فروش نیز دارند. همچنین بسته بندی‌های استاندارد می‌توانند باعث سهولت در جا به جایی محصول شوند. تمامی تولیدکنندگان به این موارد واقف هستند؛ به همین دلیل دنبال طرحی مناسب برای بسته بندی محصول خود هستند که بتواند در قفسه فروشگاه‌ها خودنمایی کند و افراد زیادی را به خرید آن ترغیب کند.

اهمیت بسته بندی محصولات

بسته بندی مانند یک شناسنامه برای معرفی محصول عمل می‌کند. بسته بندی باکیفیت باعث می‌شود در نظر خریدار محصول باکیفیت‌تر و با ارزش‌تر به نظر برسد. همچنین می‌توان گفت بسته بندی نقش موثری در برند سازی و ایجاد هویت برای محصول دارد. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدی در دنیا با شرکت‌های حرفه‌ای در زمینه بسته بندی همکاری می‌نمایند تا فروش محصولات خود را افزایش دهند.

دلایل اهمیت بسته بندی محصولات

  1. تبلیغات محصول: انجام تبلیغات یکی از راه‌های افزایش فروش محصولات است. بسته بندی اولین و مهم‌ترین قسمت تبلیغات است و نقش مهمی در بازاریابی محصول دارد. اطلاعات درج شده روی بسته بندی و یا درج نحوه استفاده، باعث می‌شود مشتریان درک بهتری از محصول مورد نظر خود داشته باشند.
  2. جذب مشتری: جذابیت ظاهری و کیفیت بسته بندی تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. به عنوان مثال در قفسه فروشگاه‌ها محصولات شرکت‌های مختلف در کنار یکدیگر قرارداده می‌شوند؛ در این شرایط هر محصولی که بسته بندی جذاب‌تر و چشم نوازتری داشته باشد قطعا فروش بهتری نیز خواهد داشت.
  3. سهولت در حمل و نقل: بسته بندی‌هایی که حمل و نقل محصول را آسان‌تر می‌کنند، نظر مشتریان را بیشتر جلب می‌کنند.
  4. تاثیر زیاد در افزایش فروش: بر اساس نظر سنجی‌هایی که در نقاط مختلف دنیا انجام شده است، بیشتر مشتریان تحت تاثیر بسته بندی و ظاهر محصول اقدام به خرید آن می‌کنند و کمتر تحت تاثیر تبلیغات و روش‌های بازاریابی هستند. همچنین تعداد زیادی از مشتریان اعلام نموده‌اند که از طریق بسته بندی متوجه اضافه شدن محصولات جدید به فروشگاه می‌شوند.
  5. متمایز کردن برند شما: از مزایای بسته بندی مناسب می‌توان به متمایز نمودن برند شما نسبت به دیگر برندها اشاره نمود. خریداران از نوع بسته بندی، نحوه استفاده از رنگ‌ها و اطلاعات درج شده برروی بسته بندی، می‌توانند تفاوت شما را با دیگر برندها متوجه شوند. این موضوع آن‌ها را ترغیب به خرید محصولات شما می‌کند.
  6. نمایش کیفیت محصول: همواره بسته بندی با کیفیت نشان دهنده کیفیت بالای محصول است. هر چقدر بسته بندی شما مشتری پسندتر و باکیفیت‌تر باشد، نمایانگر کیفیت بالای محصول و ارزشی است که تولید کننده برای مشتریان خود قائل شده است.
  7. ارائه اطلاعات محصول به مشتریان: درج اطلاعات محصول روی بسته بندی آن از نکات مهم بسته بندی است. این اطلاعات کمک می‌کنند تا خریداران بتوانند به راحتی محصول شما را با سایر محصولات مشابه مقایسه کنند. همچنین این اطلاعات به خریدار کمک می‌کنند تا بتواند تصمیم بگیرد که این محصول برای او مناسب است یا خیر. درج این اطلاعات به قدری اهمیت دارد که در صورت عدم درج اطلاعات روی بسته بندی، شانس فروش آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
اهمیت بسته بندی در افزایش فروش محصولات
اهمیت بسته بندی در افزایش فروش محصولات

اهمیت بسته بندی در افزایش فروش محصولات

بسته بندی اهمیت بسیار زیادی در افزایش فروش محصولات دارد. بسته بندی، معرف محصول داخل خود است و با ظاهر و جملاتی که روی آن نوشته شده، جنس داخل خود را معرفی نموده و اطلاعات مورد نیاز را به مخاطب می‌رساند. همچنین بسته بندی می‌تواند محصول شرکت شما را از سایر شرکت‌ها متمایز کند؛ بسته بندی شما باید از نظر رنگ، نوع بسته بندی و اطلاعات ذکر شده روی آن کاملا منحصر به فرد باشد. بدین ترتیب توجه مشتریان بیشتری به محصول شما جلب شده و فروش شما را افزایش می‌دهد.

در کنار تمامی این موارد، مشتریان انتظار دارند محصول داخل بسته بندی کاملا سالم باشد. بنابراین اگر شما بسته بندی ارائه دهید که از محصول شما در برابر تمامی آسیب‌های ممکن محافظت کند، فروش شما بیشتر خواهد شد. کیفیت بسته بندی تاثیر مستقیمی روی فروش شما دارد. خریداران پس از بررسی بسته بندی محصول شما متوجه کیفیت آن خواهند شد. بسته بندی شما باید به گونه‌ای باشد که در حین جا به جایی باز و سوراخ نشود. همچنین باید هنگام مصرف به راحتی باز شود و مصرف کننده را به دردسر نیندازد. به همین دلیل نیاز به دستگاه‌های بسته بندی مناسب دارید تا به خوبی محصول شما بسته بندی نموده و در بهترین شرایط به دست مشتری برسد. شما می‌توانید برای مشاهده انواع دستگاه بسته بندی، به صفحه دستگاه بسته بندی سایت صنعتگران مراجعه نمایید.

اهمیت بسته بندی در برندینگ

بسته بندی نشان دهنده هویت یک برند است. شرکت‌های بزرگ با توجه به همین موضوع از مواد اولیه باکیفیت استفاده نموده و از بهترین طراحی و رنگ برای بسته بندی‌های خود بهره می‌برند. هرچه شرکت اهمیت بیشتری به بسته بندی محصولات خود بدهد، جایگاه آن در دید مخاطبین بالاتر است. همچنین یکی از نشانه‌های یک برند موفق و معتبر، میزان فروش محصولات آن است. بالاتر گفتیم که بسته بندی چه تاثیری در افزایش فروش شما دارد. پس اگر می‌خواهید برند شما اعتبار بیشتری بدست بیاورد نیاز به بسته بندی با کیفیت‌تری دارید.

ویژگی های بسته بندی مناسب
ویژگی های بسته بندی مناسب

بسته بندی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بسته بندی باید محصولات را در برابر تمامی آسیب‌های ممکن مصون نگه دارد. همچنین باید به گونه‌ای باشد که هویت شرکت و محصول آن را به خوبی نشان دهد و در انتها باید تولید آن با قیمت مناسبی انجام شود و برای تولید کننده صرفه اقتصادی داشته باشد. همچنین باید دارای ویژگی‌های زیر نیز باشد:

  • رنگ بندی: طراحی بسته بندی باید با در نظر گرفتن اصول روانشاسی رنگ‌ها صورت بگیرد. رنگ بسته بندی اولین فاکتوری است که مشتری به آن توجه می‌کند؛ به همین دلیل استفاده از رنگ مناسب اولین قدم طراحی یک بسته بندی جذاب است. برای مثال برای بسته بندی مواد غذایی استفاده از رنگ‌های گرم باعث ترغیب مصرف کننده برای خرید می‌شود.
  • استفاده از تصاویر مناسب: استفاده از تصاویر مناسب تاثیر زیادی در جلب توجه مشتریان دارد.
  • خلاقیت: خلاقیت در بسته بندی باعث منحصر به فرد شدن محصول شما نسبت به سایر شرکت‌ها می‌شود. تفاوت بسته بندی شما با سایر شرکت‌ها و استفاده از طرح جذاب، محصول شما را در نظر مشتری ارزشمندتر می‌کند و امکان افزایش فروش را بالاتر می‌برد.
  • محافظت از محصول: بسته بندی باید به گونه‌ای باشد که محصول را کامل سالم به دست مصرف کننده برساند و ماندگاری بیشتر محصول را تضمین کند.
  • درج اطلاعات ضروری: اطلاعات مهم مانند تاریخ انقضاء و دستورالعمل استفاده از محصول باید روی بسته بندی درج شده باشد.

نتیجه گیری

بسته بندی اهمیت بالایی در افزایش فروش محصولات دارد. هرچه بسته بندی باکیفیت‌تر باشد، طراحی جذاب‌تری داشته باشد و از مواد اولیه بهتری ساخته شده باشد، تاثیر بیشتری روی خریداران گذاشته و آن‌ها را به خرید محصول تشویق می‌کند. همچنین بسته بندی مانند شناسنامه محصول و برند شما عمل خواهد کرد و باعث افزایش اعتبار شما در بازار و در نزد مشتریان خواهد شد.

آنچه در این مقاله میخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *