دستگاه بسته بندی صنعتگران | فروش دستگاه های بسته بندی

واحد فروش 66941540-021

معرفی انواع دستگاه دوخت پلاستیک (کدام یک مناسب شماست؟)

میانگین: 3.5 - تعداد رای‌ها: 2

دستگاه‌های دوخت و پرس نایلون در مدل‌های مختلفی وجود دارند. این ابزارها به صورت حرفه‌ای و با سرعت زیاد محصولات را بسته بندی می‌کنند. در ادامه این مقاله به معرفی انواع دستگاه دوخت پلاستیک و دستگاه سیل القایی می‌پردازیم.

دستگاه دوخت پلاستیک

از دستگاه‌های دوخت پلاستیک در صنعت و خطوط تولید استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها قابلیت پرس انواع نایلون‌ با جنس‌هایی همچون ترسبافون، فویل آلومنیوم، سلفون، متالایز، وی پک، کیسه‌های حجیم و سنگین، پلی‌آمید و پلی‌اتیلن و … را دارند. دستگاه دوخت دستی، رومیزی، پرس پدالی، ریلی، مگنتی، پنوماتیک، پرتابل و … از انواع دستگاه دوخت پلاستیک هستند. در ادامه این موارد را در جامع‌ترین حالت ممکن، بررسی کردیم.

انواع دستگاه دوخت پلاستیک

در قسمت زیر فهرستی از انواع دستگاه دوخت پلاستیک را برای شما تهیه کردیم تا یک دید کلی نسبت به این مدل‌ها داشته باشید.

  • دستگاه دوخت دستی
  • دستگاه دوخت پرتابل
  • دستگاه دوخت پدالی
  • دستگاه دوخت ریلی
  • وی پک

دستگاه دوخت دستی

دستگاه دوخت دستی
دستگاه دوخت دستی

دستگاه دوخت دستی از مدل‌های دیگر کوچک‌تر و کار با آن ساده‌تر است‌. این ابزار به صورت رومیزی بوده و و قابلیت پرس نایلون البته با محدودیت بسته‌بندی در روز را دارد. این دستگاه دستی بسیار سبک و قابل‌حمل است ‌‌و در دو مدل کاتر دار و بدون کاتر تولید می‌شود. در مدل کاتر دار می‌توان نایلون‌های اضافی را بعد از پرس با کاتر برش زد. مصرف بهینه برق و قیمت مقرون‌به‌صرفه آن از دیگر ویژگی‌های این مدل شمرده می‌شود. اگر در ابتدای کار خود هستید، تیراژ تولید پایین بوده و نیاز به صرفه‌جویی در هزینه‌ها دارید؛ این مدل برای شما مناسب‌تر است.

دستگاه دوخت پرتابل

دستگاه دوخت پرتابل سبک است؛ بنابراین می‌توان آن را به راحتی جابه‌جا کرد. این دوخت مناسب کیسه‌های سنگین و حجیم‌تر است که جابجایی آن‌ها دشوار است. با این ابزار می‌توان نایلون فویل آلومینیومی را پرس کرد یا دوخت.

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی

دستگاه‌ دوخت پلاستیک پدالی مدل‌های گوناگونی دارد؛ بنابراین یکی از پرکاربرد‌ترین دستگاه‌های دوخت است. اپراتوری راحت، قیمت ارزان آن و مصرف برق پایین دستگاه از ویژگی‌های کاربردی دوخت پدالی محسوب‌ می‌شود‌.

انواع دستگاه پدالی

  • دستگاه دوخت پدالی آلومینیومی
  • دستگاه دوخت پدالی المنتی
  • دستگاه دوخت برنجی
  • دستگاه دوخت پدالی پنوماتیک
  • دوخت مگنتی
دستگاه دوخت پدالی
دستگاه دوخت پدالی

دستگاه دوخت پدالی آلومینیومی

این نوع به دو حالت رومیزی و ایستاده وجود دارد که از مدل ایستاده آن‌ می‌توان راحت‌تر استفاده کرد.

دستگاه دوخت پدالی المنتی چدنی

عملکرد این دستگاه مشابه دستگاه دوخت پدالی آلومینیومی بوده با این تفاوت که قدرت، کیفیت و عرض دوخت پدالی المنتی بالاتر است‌. توانایی دوخت و پرس نازک‌ترین تا ضخیم‌ترین نایلون‌ها را دارد. این ابزار در ابعاد متفاوتی همچون ۳۵، ۴۵، ۶۵ و ۸۰ سانت و در دو مدل تک فک و دو فک حرارتی در بازار وجود دارد. خوب است بدانید که اغلب دستگاه‌های پرس پدالی چدنی قابلیت نصب تاریخ زن را بر روی خود دارند.

دستگاه پدالی برنجی

تفاوت این دستگاه با دو مدل دیگر در این است که به‌جای تایمر لحظه‌ای، ترموستات دما دارد. این دستگاه قابلیت دوخت انواع پاکت‌های ضخیم مانند متالایز را دارد. عرض دوخت و پرس این دستگاه ۱۳ میلی‌متر بوده و دوخت آن مدل شطرنجی است.

دستگاه دوخت مگنتی

نحوه کار با این دستگاه به سه صورت دستی، پدالی و اتوماتیک است. در دستگاه دوخت مگنتی دستی باید دکمه نصب شده بر روی دستگاه را فشار دهید تا فک دستگاه در جهت دوخت و پرس به سمت پایین هدایت شود. در مدل پدالی باید پدال را فشار دهید تا فرایند پرس‌ یا دوخت انجام شود.

در دستگاه دوخت مگنتی اتوماتیک، خود دستگاه زمان پایین آمدن فک را تنظیم می‌کند و به صورت خودکار، فک به سمت پایین می‌آید. دستگاه‌های اتوماتیک مناسب صنایعی است که سرعت تولید بالایی دارند. اگر در طول روز محصولات زیادی تولید می‌کنید از این‌ دستگاه استفاده کنید.

دستگاه دوخت پنوماتیک

دستگاه دوخت پنوماتیک از انواع دستگاه دوخت پدالی بوده که خود این ابزار انواع مختلفی دارد‌‌. دوخت پدالی پنوماتیک و دوخت کیسه‌ای پنوماتیک از مدل‌های مختلف این دستگاه هستند. زیبایی و کیفیت دوخت در این دستگاه بسیار بالاست؛ بنابراین اگر به دنبال دوختی زیبا‌ در محصول خود هستید از این نوع دستگاه استفاده کنید.

دستگاه دوخت پدالی پنوماتیک

در این ابزار نیروی لازم جهت حرکت فک توسط کمپرسور هوا تامین می‌گردد. سرعت عملکرد در این دستگاه بسیار بالا بوده و اپراتوری راحتی دارد‌. این ویژگی‌ها سبب افزایش راندمان، توان و سرعت بسته‌بندی دستگاه خواهد شد. دستگاه دوخت پدالی پنوماتیک به دو صورت عمودی یا افقی در بازار عرضه می‌شود.

دستگاه دوخت کیسه‌ای پنوماتیک

این دوخت قدرت و کیفیت بسیار بالایی دارد و در نتیجه برای محصولات سنگین وزن و کیسه‌های ضخیم مناسبت خواهد بود.

دستگاه دوخت ریلی

به دوخت ریلی حرارتی، دستگاه دوخت غلطکی نیز می‌گویند. شما می‌توانید خودتان دما و سرعت دستگاه را متناسب با جنس نایلون در دستگاه دوخت ریلی تنظیم کنید‌‌. برخی از مدل‌های آن قابلیت درج تاریخ تولید، انقضا و قیمت به صورت همزمان، در جهت دوخت را دارند. اغلب در واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ، واحدهای صنعتی و .‌.. از آن استفاده می‌کنند.

دستگاه دوخت ریلی
دستگاه دوخت ریلی

انواع دستگاه‌های دوخت ریلی یا غلطکی

  • دوخت ریلی یا ممتد رومیزی
  • دوخت ممتد یا ریلی با پایه
  • دوخت ریلی یا ممتد عمودی
  • دوخت ریلی یا ممتد با تزریق گاز
  • دوخت ریلی یا ممتد دمنده
  • دوخت ریلی یا ممتد مکنده
  • دوخت ریلی یا ممتد صنعتی

دستگاه دوخت ریلی رومیزی یا افقی

این دستگاه ۱۰ میلی‌متر عرض دوخت داشته و توانایی حمل ۵ کیلوگرم وزن را دارد. سرعت فوق‌العاده این ابزار ۰ تا ۱۶ متر بر دقیقه است که با توجه سرعت کار و ضخامت پاکت، این عدد قابل تغییر است‌.

دستگاه دوخت ریلی با پایه

برخی از دستگاه‌های دوخت ریلی یک پایه دارند که به‌ آنها قابلیت جابجایی را می‌دهد.

دوخت ریلی عمودی

دستگاه دوخت ریلی عمودی همانند دستگاه ریلی رومیزی و ریلی ایستاده است. این ابزار برای محصولاتی که دارای مایعات یا پودر‌های بسیار ریز هستند بسیار مناسب خواهد بود. از دستگاه ریلی عمودی می‌توان به صورت افقی نیز استفاده کرد؛ به همین دلیل گاهی آن را دوخت ریلی عمودی دو منظوره می‌نامند.

دستگاه دوخت ریلی با تزریق گاز

این دستگاه دوخت با تززیق گاز در‌ افزایش ماندگاری و عدم فاسدپذیری موادغذایی نقش دارد. عملکرد آن به این صورت است که بعد از تزریق گاز عملیات دوخت و پرس را انجام می‌دهد‌. گاز تزریقی آن گازهایی همچون نیتروژن، ازت، هلیوم، آرگون و … است که با توجه به نوع محصول تزریق می‌شود.

دستگاه دوخت ریلی دمنده، مکنده و صنعتی

دستگاه دوخت ریلی دمنده بعد از تزریق هوا به درون پاکت، عملیات پرس‌ و دوخت انجام خواهد شد. در این نوع دوخت، بسته‌بندی همانند یک ضربه‌گیر و محافط عمل می‌کند‌‌. برای محصولاتی که شکننده، ترد و آسیب پذیر‌تر هستند از این دستگاه استفاده می‌کنند.

دوخت ریلی مکنده مانند دستگاه‌های نامبرده شده است با این تفاوت که همزمان هنگام پرس و دوخت هوای درون پاکت را خالی کرده و محصول را به حالت وکیوم شده در می‌آورد. این کار سبب افزایش ماندگاری و افزایش طول عمر محصولات خواهد شد.

عملکرد دوخت ریلی صنعتی نیز همانند مدل‌های دیگر است با این تفاوت که برای بسته‌بندی محصولات سنگین که وزنی بالاتر از ۵ تا ۲۵ کیلوگرم دارند؛ کاربرد دارد. این ابزار می‌تواند محصولات نایلونی با ارتفاع ۱۰ تا ۷۰ سانتی متر را نیز پرس‌ کند. از آن می‌توان در کارخانجات و واحدهای تولیدی در تعداد وحجم بالا استفاده کرد.

وی پک

وی پک از جمله دستگاه‌هایی است که در صنایع بهداشتی، پزشکی، استرلیزه، صنعتی و … کاربرد دارد. از این مدل دستگاه دوخت فقط برای پک کردن نایلون‌های مخصوصی‌ به نام نایلون وی پک استفاده می‌کنند. سرعت بسته‌بندی این دستگاه ۱۰ متر بر دقیقه بوده و عرض دوخت بر روی پاکت ۱۰ میلی‌متر خواهد بود. مدل دوخت آن به صورت شطرنجی است.

دستگاه دوخت پلاستیک دست دوم

خوب است بدانید که تمام مدل‌های این دستگاه را می‌توانید به صورت دست دوم نیز تهیه کنید. اگر یک دستگاه دست دوم و باکیفیت بخرید نه تنها پول خود را دور نمی‌ریزید بلکه یک خرید اقتصادی انجام خواهید داد. برای کسب‌وکارهای نوپا بهتر است در ابتدا یک دستگاه دوخت دست دوم خریداری شود. دستگاه سیل القایی نیز در بازار به صورت دست دوم به فروش می‌رسد.

دستگاه سیل القایی چیست؟

بهتر است درباره دستگاه سیل القایی اطلاعات مفیدی کسب کنید تا با انواع ابزار‌ دوخت‌ و پرس آشنا شوید. در دستگاه سیل القایی از حرارت القایی برای پرس کردن ظروف غیرفلزی و بطری‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که از روش‌ حرارت القایی در صنایع مختلفی استفاده می‌کنند اما اغلب از آن برای بستن یا پرس کردن ظروف کمک می‌گیرند.

دستگاه سیل القایی

اما دستگاه سیل القایی چیست و چطور کار می‌‌کند؟ در این دستگاه در طول فرایند القای حرارت، بخشی از دستگاه که مسئول القای حرارت است یک میدان الکترومغناظیسی قوی تولید می‌کند. این نیروی الکترومغناطیسی درپوش را جذب کرده و در نتیجه جریان الکتریکی سبب القای حرارت به واشر زیر درپوش می‌شود. هنگامی که به واشر زیر درپوش حرارت داده شود؛ درب ظرف پلاستیکی یا بطری بسته خواهد شد.

در آخر

امیدواریم درباره دستگاه سیل القایی و انواع دستگاه دوخت پلاستیک اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. فراموش نکنید که برای بسته‌بندی یا پرس کردن محصولات خود می‌توانید این دستگاه‌ها را به صورت دست دوم‌ تهیه کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *