دستگاه بسته بندی صنعتگران | فروش دستگاه های بسته بندی

واحد فروش 66941540-021

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی سدی در مقابل بیماری کرونا

میانگین: 5 - تعداد رای‌ها: 1

امروز محافظت از مواد غذایی و حفظ کیفیت آن یکی از دغدغه‌های مهم افراد فعال در حوزه صنعت مواد غذایی می باشد.

با گذشت زمان و افزایش جمعیت و در کنار آن تقاضای زیاد مصرف‌کنندگان برای تهیه مواد غذایی طبیعی و سالم، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد خوراکی را با مقررات سرسخت برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی ناشی از مواد غذایی روبرو کرده است.

درحال حاضر با شیوع بیماری کرونا در ایران، شاید شما نیز از خود سوال کرده باشید آیا بسته‌بندی مواد غذایی تأثیری بر روی انتقال یا عدم انتقال و کاهش شیوع کرونا ویروس می‌گذارد یا خیر؟

در ادامه این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت، اما قبل از آن باید بدانید کرونا چه نوع بیماری است و چگونه شیوع پیدا می کند؟

بیماری کرونا چیست؟

به گفته وبسایت گاردین بیماری جدید کرونا که با نام کووید19  (covid19)نیز شناخته می‌شود، برای نخستین بار در دسامبر دوهزار و نوزده در ووهان چین دیده شد و تاکنون بیش از هشتاد هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و همچنین حدود دوهزار و هفتصد نفر بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند.

ویروس کرونا زیر میکروسکوپ

علائم شناسایی بیماری کرونا

طبق نتایج به دست آمده کرونا ویروس می تواند موجب ذات‌الریه شود از طریق گزارشاتی که از افراد مبتلا به کرونا به دست آمده معمولاً نشانه‌های این بیماری تب، سرفه و مشکلات تنفسی می‌باشد. همچنین در موارد حاد نیز می‌تواند باعث بروز نارسایی در برخی از اعضای بدن شود.

از آنجایی که بیماری کرونا از ویروس ایجاد می شود، آنتی‌بیوتیک تأثیری در نابودی و یا بهبودی بیماری نمی‌گذارد، و بد نیست بدانید بهبودی نیز بستگی به قدرت سیستم ایمنی بدن فرد دارد، زیرا افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند پیشینه بیماری خاصی نداشتند.

طبق نتایج بدست آمده،درصد مرگ‌ومیر بیماری کرونا حدود دو درصد است که در مقابل آنفولانزا و بیماری سارس درصد کمتری دارد.

 چگونه به کرونا مبتلا نشویم ؟

با توجه به مواردی که در خصوص کرونا ویروس گفته شد، این یک بیماری مسری است و درنتیجه باید از تماس و دست دادن و روبوسی کردن با دیگران در ارتباطات عمومی خودداری شود و نکته مهم این‌که در هنگام سرفه و عطسه حتماً باید جلوی دهان خود را با دستمال بگیرید.

شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون بسیار بسیار اهمیت دارد و اولین اقدام مهم برای پیشگیری از بیماری کرونا می باشد.


اما بعد از رعایت نکات بهداشت فردی می‌رسیم به این‌که آیا بسته‌بندی مواد غذایی و نوع بسته‌بندی هم می‌تواند عاملی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا شود؟

جواب ما صددرصد بله است.

 بسته بندی مواد غذایی سد دفاعی کرونا

همه‌ساله میلیون‌ها محصول غذایی به دلیل وجود عوامل خارجی و آلودگی درون آن‌ها توسط مصرف کنندگان معرفی و کشف می شوند.

توزیع کنندگان و تولید کنندگان در صنعت مواد غذایی برای این‌که تضمین کنند کالا و محصول نهایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد عاری از هرگونه آلاینده می باشد اقدامات احتیاطی زیادی انجام می‌دهند.

برای مثال شناسایی و بررسی وجود عوامل بیماری‌زا و آلودگی در مواد غذایی و بسته‌بندی اصولی این مواد، از جمله فعالیت‌هایی است که در این حوزه انجام می دهند.

با شیوع بیماری کرونا در کشور، مصرف کنندگان بیشتر به سمت کالاها و مواد غذایی بسته‌بندی‌شده متمایل می شوند.

زیرا امکان ورود ویروس کرونا و آلودگی به داخل مواد غذایی بسته‌بندی‌شده بسیار کم است .

محصولات غذایی که در کارخانجات توسط انواع دستگاه بسته‌بندی محصولات غذایی پلمپ می شوند ابتدا سطح کیفی و سلامت آن‌ها کنترل شده و سپس بسته‌بندی انجام می‌شود.

دستگاه‌های بسته‌بندی زیادی هستند که مواد غذایی را با رعایت نکات بهداشتی بسته‌بندی می‌کنند دستگاه سلفون کش، دستگاه شیرینگ و دستگاه وکیوم و غیره از جمله این مواردی می‌باشند که ضمن بسته‌بندی مواد امکان ورود عامل بیماری‌زا و خارجی و هر گونه از عامل آلودگی به داخل آن مواد غذایی بسیار کاهش می‌یابد.

 خوب است این نکته را نیز به در نظر داشته باشید که پس از خرید محصول بسته‌بندی شده سطح خارجی آن و به دلیل احتمال تماس‌های متعدد در قفسه‌های فروشگاهی و سوپرمارکت‌ها ضدعفونی کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *