دستگاه بسته بندی صنعتگران | فروش دستگاه های بسته بندی

واحد فروش 66941540-021

بسته بندی نوشیدنی گرم بیرون بر (قهوه، شیر کاکائو...)

بسته بندی نوشیدنی گرم بیرون بر (قهوه، شیر کاکائو و…)

میانگین: 4.7 - تعداد رای‌ها: 13

چند سالی هست که بسته بندی محصولات بسیار مهم و حیاتی شده. حتی قبل از شروع شدن ویروس کرونا شرکت‌ها و حتی کسب و کارهای کوچیک هم به فکر بروزرسانی و بسته بندی محصولات افتادند. به گونه‌ای که امروزه حتی کافه‌ها، نوشیدنی گرم خود را داخل بسته بندی بیرون بر عرضه می‌کنند.

بسته بندی نوشیدنی گرم بیرون بر (قهوه، شیر کاکائو...)

 

مشخصا از شروع دوران همه گیری کرونا کسب و کارهای زیادی به سراغ ما آمدند و با توجه به نوع کالایی که داشتند درخواست مشاوره بسته بندی داشتند. بعضا موارد خیلی عجیب هم پیدا میشد یا کالاهایی که بسته بندی اون‌ها واقعا چالش‌های زیادی داشت. دغدغه اصلی ما از همون ابتدا این بود که بتونیم به نسبت هر محصولی بسته بندی قابل قبول و استانداردی با توجه به فاکتورهای فنی و بهداشتی ارائه کنیم.

چالش‌های بسته بندی نوشیدنی گرم بیرون بر

یکی از محصولات پر چالش، بسته بندی نوشیدنی‌های گرم بیرون بر بود که داخل لیوان‌های کاغذی یا به اصطلاح پیپر کاپ‌ها ارسال میشدند. این لیوان‌های کاغذی میتونست حاوی انواع نوشیدنی‌های گرم و درجه حرارت‌های مختلف باشه از قهوه اسپرسو بگیر تا آمریکانو، لاته و حتی هات چاکلت و چای!

بسته بندی نوشیدنی گرم بیرون بر (قهوه، شیر کاکائو...)

باید به دنبال یک دستگاه بسته بندی میگشتیم که بشه باهاش این لیوان‌ها رو به شکلی بسته بندی کنیم که از داخلش چیزی بیرون نریزه. به ظاهر کار آسونی به نظر میرسه ولی وقتی محدودیت‌های لیوان های کاغذی و فضاهای کافه رو در نظر بگیریم میبینم که آنچنان هم کار ساده ای نیست.

ارائه دستگاهی که محدودیت‌های یک لیوان کاغذی رو پوشش بده (لیوان‌های کاغذی دارای یک لایه بسیار نازک پلی اتیلن داخلی جهت ضد آب شدن دارند که ممکن به راحتی از بین بره و لیوان رسما حل بشه داخل نوشیدنی) و مورد دیگه اینکه خیلی راحت فرم اولیه رو از دست میده و ظاهرش بهم میریزه. نکته بعدی فضای محدود کافه هاست، به ندرت کافه‌هایی پیدا میشن که فضای دلخواهشون رو برای قسمت آماده سازی داشته باشند که البته خودش یک دلیل مهم داره اینکه ترجیح یک کافه داشتن فضای بیشتر جهت نشستن مشتری و جذب بیشتر تعداد مشتری هستش ( امان از طمع : ) )

 

تست و خطای بسته بندی نوشیدنی‌های گرم در لیوان کاغذی

در اولین قدمی که این درخواست به ما داده شد 2 مورد به نظرمون رسید که بتونیم تست کنیم؛ اولین دستگاه سیل لیوان حرارتی و دومی دستگاه سیل القایی بود.

مورد اول که دستگاه سیل لیوان حرارتی بود به چند دلیل از تست کنار گذاشته شد:

1.محدودیت قالب: نوشیدنی‌های گرم در لیوان‌ها با سایزهای مختلف سرو میشن و با توجه به اینکه دستگاه‌های حرارتی قالب‌های تکی و عملا یکسانی دارند و برای کافه‌ها مقدور نبود برای هر لیوان یک دستگاه تهیه کنند یا فضایی نبود که بشه دستگاه چند قالب طراحی کرد.

بسته بندی نوشیدنی گرم بیرون بر (قهوه، شیر کاکائو...)

2.نبودن لبه کافی جهت سیل: اگر به لیوان‌های آیس پکی دقت کرده باشید (پلاستیکی‌ها) میبیند یک لبه حدودا 3 تا 5 میلیمتر تخت دارد، که باعث میشه لیوان بخوبی روی قالب دستگاه قرص محکم بشه و عملیات آب بندی به خوبی صورت میگیره؛ ولی لیوان‌های کاغذی لبه تخت و کافی جهت قرار گرفتن داخل قالب این دستگاه رو ندارند.

لبه لیوان کاغذی فضای کافی برای قرار گرفتن در دستگاه حرارتی را ندارد
لبه لیوان کاغذی فضای کافی برای قرار گرفتن در دستگاه حرارتی را ندارد
لبه لیوان پلاستیکی آیس پکی فضای کافی برای قرار گرفتن در دستگاه حرارتی را دارد
لبه لیوان پلاستیکی آیس پکی فضای کافی برای قرار گرفتن در دستگاه حرارتی را دارد

چند مورد دیگه هم بود که ممکن از حوصله این مقاله خارج باشه همین 2 مورد بالا کافی بود که دستگاه سیل حرارتی از گزینه حذف بشه.

 

دستگاه سیل القایی یا حرارتی؟ مسئله این است

خب بعد تست و کلنجار رفتن با دستگاه‌های حرارتی و خراب کردن حدود 500 لیوان کاغذی 🙁

رفتیم سراغ گزینه بعدی بعنی دستگاه سیل القایی.

اول یه پیش زمینه بگم برای کسایی که اطلاعات ندارند. سیل القایی معمولا برای بسته بندی قوطی‌هایی استفاده میشه که جنس‌های پلاستیکی دارند و دارای درب پیچی هستند. نمونه‌هاش رو میتونید با ورود به صفحه سیل القایی مشاهده کنید.

دستگاه سیل القایی

چالش‌های کار با دستگاه سیل القایی

اولین چالش این دستگاه برای ما عدم وجود درب بود!

همونطور که بالاتر گفتیم برای سیل کردن یک قوطی توسط دستگاه سیل القایی حتما نیاز به درب پیچی داریم به 2 دلیل؛ اول اینکه فاصله بین هد دستگاه و واشر آلومینیوم ایجاد میکنه که در حین عملیات سیل نسوزه آلومینیوم و دوم اینکه تامین فشار مورد نظر رو انجام میده. در واقع درب آلومینیوم رو تحت فشار به لبه قوطی نگه میداره و باعث میشه حین عملیات سیل واشر آلومینیوم به اصطلاح سیل بشه روی درب قوطی.

خب اینجا برای بسته بندی لیوان قهوه بیرون بر دربی وجود نداشت پس ما باید یجوری 2 مورد بالارو با یک ترفندی ایجاد میکردیم.

برای گزینه فاصله و ایجاد فشار یک قالب پلی اتیلن طراحی کردیم که سایز واشر آلومینیوم باشه و بتونه روی لیوان قرار بگیره عکسش رو پایین میذاریم مشاهده کنید.

مشکل بعدی لایه نازک داخل لیوان‌ها بود، که وقتی سیل میشد؛ بدلیل اینکه این لایه لمینت خیلی نازک بود مقدار کم سوختگی داشت و از همونجا نشت میکرد.

برای فیکس کردن این مورد دست به دامن همکارای بخش الکترونیک شدیم و تونستیم توان دستگاه رو بر اساس درصد رنج بندی کنیم یعنی بتونیم از توان دستگاه از 10 تا 100 درصد با توجه به ضخامت لایه لمینت پلی اتیلن تنظیم کنیم که این تغییرات باعث رفع این مورد شد.

و بعد تست و خطاهایی که کردیم تونستیم خروجی نهایی رو بگیریم و برای مشتری بفرستیم.

نتیجه نهایی

خداروشکر نتیجه نهایی پروژه بسته بندی نوشیدنی گرم بیرون بر رضایت بخش بود و به جرات میشه گفت انقلابی شد در دلیوری و ارسال نوشیدنی‌های گرم توی لیوان‌های کاغذی. از اولین کافه‌هایی که همکاری رو باهاشون شروع کردیم کافه کانتینر، جی کافه و کافه‌های زنجیره‌ای امیرشکلات بودن که ویدیو تست لیوان‌هارو زیر همین پست براتون میذاریم ببینید.

این خلاصه داستان بسته بندی لیوان‌های کاغذی برای نوشیدنی‌های گرم بیرون بر بود.

اگر شما هم فکر میکنید محصولی دارید که بسته بندی چالش برانگیزی داره خوشحال میشیم مارو درگیرش کنید 🙂 صنعتگران یک تیم پویا و جوان منتظر چالش‌های شماست.

آنچه در این مقاله میخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *