دستگاه بسته بندی صنعتگران | فروش دستگاه های بسته بندی

واحد فروش 66941540-021

دستگاه تاریخ زن غلطکی چیست و چه کاربردی دارد؟

میانگین: 5 - تعداد رای‌ها: 1

دستگاه تاریخ زن غلطکی دستگاهی است که از آن برای چاپ تاریخ روی سطح مورد نظر استفاده می‌شود. این دستگاه در صنایع و مشاغل مختلف کاربردهای فراوانی دارد. صاحبان مشاغل می‌توانند با توجه به بودجه و نوع کسب و کار خود، مدل‌های مختلف تاریخ زن غلطکی را تهیه کنند.

در این مقاله به بررسی دستگاه چاپ تاریخ غلطکی، انواع آن و کاربردهایی که دارد می‌پردازیم. اگر قصد تهیه این دستگاه کاربردی را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

تاریخ زن غلطکی چه دستگاهی است؟

محصولات مختلفی توسط کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی بزرگ و کوچک تولید می‌شوند. وقتی این محصولات به دست شما می‌رسند، روی آن‌ها اطلاعات چاپ شده مهمی را می‌بینید. مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تاریخ تولید محصول
  • تاریخ انقضا محصول
  • سری ساخت محصول
  • شماره محصول

این موارد اطلاعاتی که هستند که مشتری‌ها و فروشنده‌ها به آن‌ها توجه ویژه‌ای می‌کنند. برای ثبت این اطلاعات مهم روی محصولات مختلف از دستگاهی به نام تاریخ زن استفاده می‌شود که انواع مختلفی از آن‌ها در بازار وجود دارند.

یکی از مدل‌های معروفی که مورد توجه بسیار از تولید کننده‌ها قرار دارد، دستگاه تاریخ زن مدل غلطکی است که به عنوان دستگاه تاریخ زن حرارتی نیز شناخته می‌شود. صاحبان مشاغل با توجه به نیاز و نوع کسب و کار خود از انواع مختلف این دستگاه استفاده می‌کنند. 

کاربرد تاریخ زن غلطکی چیست؟

به طور کلی دستگاه تاریخ زن غلطکی کاربردهای مهمی در صنعت بسته‌بندی دارد. این دستگاه می‌تواند اطلاعات مورد نظر شما را به صورت دائمی روی محصولات چاپ کند. همچنین می‌توانید از این دستگاه برای ثبت دائمی اطلاعات روی دیوارها یا فضاهای مختلف مورد نظرتان استفاده کنید. در هر کسب و کاری در کنار یک دستگاه بسته بندی، وجود دستگاه تاریخ زن نیز ضروری است.

با کمک تاریخ زن غلطکی می‌توانید روی سطوح مختلف اطلاعات مورد نظر خود را با کیفیت و وضوح بسیار بالا چاپ کنید. کیفیت بالای چاپ موضوعی است که برخی از دستگاه‌های تاریخ زن از این ویژگی بی‌بهره هستند و دردسرهایی را برای خریداران به وجود می‌آورند.

در حال حاضر یکی از پُرکارترین صنایعی که در کشور فعال است، صنعت بسته‌بندی مواد غذایی است. این صنعت به صورت گسترده در کارخانه‌های بزرگ و کارگاه‌های کوچک فعال است.

به همین دلیل نیاز به دستگاهی که سه عملکرد و فرمان دستی، تایمری و پدالی را داشته باشد، افزایش پیدا می‌کند. از این رو از دستگاه تاریخ زن مدل غلطکی در صنایع غذایی به صورت گسترده استفاده می‌شود. البته این دستگاه در صنعت آرایشی و پزشکی نیز کاربردهای زیادی دارد.

قیمت دستگاه تاریخ زن غلطکی

ویژگی‌های دستگاه تاریخ زن غلطکی

دستگاه تاریخ زن مدل غلطکی ویژگی‌های مهمی دارد. از این رو آشنایی با ویژگی‌های مهم آن به شما کمک می‌کند که برای انتخاب دستگاه تاریخ زن مورد نظر خود با تردید روبه‌رو نشوید. مهم‌ترین ویژگی‌های کاربردی این دستگاه تاریخ زن به شرح زیر هستند.

سرعت بالا

روند چاپ اطلاعات مهم روی محصول باید با سرعت صورت بگیرد تا محصولات سریع‌تر به دست مشتری برسند. از این رو بسیاری از کسانی که به دنبال دستگاه تاریخ زن هستند، مهم‌ترین اولویتی که برای خرید دارند این است که دستگاه مورد نظرشان از سرعت بالایی برخوردار باشد.

تاریخ زن غلطکی همان سرعتی که به دنبال آن هستید را دارد. سرعت بالای این دستگاه باعث می‌شود که کار کردن با آن راحت‌تر باشد و عملیات چاپ روی محصول به راحتی صورت بگیرد. 

هزینه‌های پایین برای نگهداری

دستگاه‌های تاریخ زن مانند سایر دستگاه‌ها دچار خرابی می‌شوند و به تعمیرات مختلفی احتیاج پیدا می‌کنند. اما بیشتر این دستگاه‌ها به هنگام تعمیر و نگهداری هزینه‌های زیادی به همراه دارند. تاریخ زن غلطکی به دلیل این که هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن پایین است، بین مشتریان محبوبیت زیادی دارد و خرج کمتری روی دست مصرف کننده می‌گذارد. هزینه پایین در دستگاه سیل القایی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

عدم نیاز به دستگاه هوا

برخی از دستگاه‌های تاریخ زن برای درج اطلاعات روی محصول به دستگاه هوا نیاز دارند. اما در دستگاه تاریخ زن غلطکی به این دستگاه نیازی پیدا نمی‌کنید. همین موضوع باعث می‌شود که کار با آن راحت باشد.

نصب آسان روی دستگاه‌های بسته‌بندی

کسانی که دستگاه‌های تاریخ زن را خریداری می‌کنند می‌خواهند دستگاه مورد نظرشان روی دستگاه‌های بسته‌بندی نصب شود. این موضوع در برخی از دستگاه‌های تاریخ زن به سختی صورت می‌گیرد. اما در تاریخ زن غلطکی یک شاسی (Chassis) و فیکسچر (Fixture) وجود دارد. به این ترتیب نصب آن روی دستگاه‌های زیر به راحتی صورت می‌گیرد:

  • دستگاه‌های بسته‌بندی افقی و عمودی
  • دستگاه‌های رول برگردان

دماسنج دیجیتال در تاریخ زن غلطکی

برای بسیاری از افراد مهم است که دستگاه تاریخ زنی که خریداری می‌کنند از دماسنج برخوردار باشد. در تاریخ زن غلطکی یک سیستم دماسنج دیجیتالی وجود دارد که در حین چاپ اطلاعاتُ کمک زیادی به فرد می‌کند. در این دستگاه سیستم کنترل دمای جوهر و همچنین کنترل کلیشه‌ای وجود دارد. سیستم‌های کار شده در تاریخ زن غلطکی مزایای زیر را دارند:

  • کیفیت چاپ در طول زمان کاهش پیدا نمی‌کند.
  • در مصرف جوهر صرفه‌جویی می‌شود. این موضوع به کاهش هزینه‌ها نیز کمک می‌کند.

امکان استفاده از جوهرهای رنگی

در برخی از دستگاه‌های تاریخ زن امکان استفاده از یک جوهر وجود دارد. اما در دستگاه تاریخ زن غلطکی به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید، مصرف کننده می‌تواند از جوهرهای رنگی مختلف برای چاپ استفاده کند. البته این موضوع به نوع محصول و بسته‌بندی آن بستگی دارد.

در بیشتر بسته‌بندی‌ها چاپ با جوهر مشکی باید انجام شود چرا که به خوانایی بهتر اطلاعات چاپ شده کمک می‌کند. اما اگر رنگ بسته‌بندی محصول، خاص است و چاپ رنگی اشکالی روی خوانایی اطلاعات درج شده وارد نمی‌کند، می‌توانید از جوهرهای رنگی استفاده کنید. چاپ‌های رنگی زیبایی خاصی به محصولات شما می‌دهند و این موضوع روی افزایش فروش آن نیز تأثیر می‌گذارد.

سه فرمان در یک دستگاه

اگر دستگاهی می‌خواهید که بتواند چند فرمان مختلف را اجرا کند، تاریخ زن غلطکی گزینه مناسبی است. تاریخ زن غلطکی می‌تواند سه فرمان مختلف را اجرا کند که به شرح زیر هستند:

  • فرمان دستی
  • فرمان تایمری
  • فرمان پدالی

با توجه به نوع محصول و بسته‌بندی آن می‌توانید از این سه فرمان برای چاپ اطلاعات استفاده کنید. این فرمان‌‌ها به شما کمک می‌کنند که تا عملیات چاپ راحت‌تر و سریع‌تر صورت بگیرد. اگر در صنعت غذا فعالیت می‌کنید، در پایان خط تولید محصول و بسته‌بندی آن حتما از بهترین دستگاه شیرینگ پک استفاده کنید.

[irp posts=”10908″ name=”دستگاه شیرینگ چیست؟”]

جوهر تاریخ زن غلطکی

مدل‌ها یا انواع دستگاه‌های تاریخ زن غلطکی که در ادامه معرفی می‌شوند، همگی با استفاده از جوهر، فرایند چاپ روی سطوح مورد نظر را انجام می‌دهند. از این رو می‌توانید جوهرهای رنگی مختلف را برای عملیات چاپ خود تهیه کنید. در صورتی که جوهرهای باکیفیت را تهیه کنید، نتیجه نهایی کار نیز بسیار باکیفیت خواهد شد. این تنوع رنگ می‌تواند برای بسیاری از صنعتگران فعال در صنایع مختلف جالب باشد.

فونت‌های مختلف در تاریخ زن غلطکی

در مدل‌های مختلف این دستگاه فونت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای چاپ روی سطوح مختلف از آن‌ها استفاده کنید. این تنوع فونت‌ها به جذاب‌تر شدن چاپ روی بسته‌بندی کمک می‌کنند. همچنین یکی از عواملی که باعث محبوبیت بیشتر تاریخ زن غلطکی شده است، به همین تنوع فونت مربوط می‌شود.

انواع دستگاه تاریخ زن غلطکی

 با توجه به اینکه صنایع و مشاغل مختلفی از تاریخ زن غلطکی استفاده می‌کنند، این دستگاه را در انواع گوناگون ساخته‌اند. هر دستگاهی با توجه به نوع خود ویژگی‌های متفاوتی دارد. انواع مدل‌های تاریخ زن غلطکی به شرح زیر هستند:

تاریخ زن غلطکی پرسرعت

سرعت در چاپ یک مزیت ویژه است که بیشتر افراد خواهان آن هستند. تاریخ زن غلطکی پرسرعت مهم‌ترین و جدیدترین دستگاه تاریخ زن است که امکان چاپ اطلاعات با سرعت بالا روی بسته‌بندی را فراهم می‌کند. با داشتن این دستگاه می‌توانید در یک دقیقه روی 400 عدد از محصولات، اطلاعات مورد نظرتان را چاپ کنید. دستگاه تاریخ زن پدالی که با یک پدال برقی کار می‌کند نیز از سرعت بالایی برخوردار است. ویژگی‌های تاریخ زن غلطکی پرسرعت شرح زیر هستند:

  • امکان نصب آن روی دستگاه‌های بسته‌بندی و دستگاه‌های رول برگردان وجود دارد.
  • می‌توانید در این دستگاه از جوهرهای خشک استفاده کنید. این ویژگی نیاز به حلال یا کمپرسور (compressor) را از بین می‌برد.
  • نگهداری از این دستگاه هزینه‌های پایینی دارد. به این ترتیب برای تعمیر آن نیز هزینه‌های کمی پرداخت خواهید کرد.

مزایای تاریخ زن غلطکی پرسرعت

این دستگاه با وجود مزیت‌های ویژه‌ای که دارد توانسته به انتخاب اول مشتریان و صاحبان کسب و کارها تبدیل شود. این مزایا به شرح زیر هستند:

  • این دستگاه قابلیت تنظیم چاپ به صورت افقی و عمودی را دارد.
  • در دستگاه تاریخ زن غلطکی پرسرعت از سیستم‌های پنوماتیکی (Pneumatic) استفاده نمی‌شود.
  • در این دستگاه می‌توانید از جوهر جامد در رنگ‌های مختلف استفاده کنید.
  • با دستگاه تاریخ زن غلطکی پرسرعت امکان چاپ به صورت فارسی و لاتین را خواهید داشت.
  • می‌توانید کدهای سفارشی خود را با این دستگاه چاپ کنید.
  • در این دستگاه یک صفحه نمایش ال‌ای‌دی (LED) به زبان انگلیسی وجود دارد.
  • هر چیزی که چاپ کنید با سرعت بالایی خشک می‌شود.
  • اطلاعات چاپ شده توسط این دستگاه از وضوح بالایی برخوردار هستند.
  • تاریخ زن غلطکی پرسرعت برق کمی مصرف می‌کند. این موضوع نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی دارد.
  • این دستگاه می‌تواند روی پوشش‌های مختلف، فیلم‌های بسته‌بندی و همچنین جنس‌های مختلف بسته‌بندی، کار چاپ را با سرعت بالا انجام دهد.
  • با این دستگاه می‌توانید به صورت دقیق محل چاپ مورد نظر خود را مشخص کنید. 

دستگاه تاریخ زن غلطکی چشمی

یکی دیگر از دستگاه‌های تاریخ زن غلطکی، تاریخ زن غلطکی چشمی نام دارد. با استفاده از این دستگاه نیز می‌توانید اطلاعات مختلفی مانند: قیمت، تاریخ یا شماره را روی محصول مورد نظر درج کنید. از این دستگاه به صورت ویژه در صنعت داروسازی نیز استفاده می‌شود.

ویژگی مهم این دستگاه به محل چیدن حروف آن مربوط می‌شود که آن را به صورت استوانه طراحی کرده‌اند. این قسمت به دلیل طراحی گردی که دارد باعث می‌شود حروف به راحتی روی سطح بسته‌بندی مورد نظر شما چرخش داشته باشد. همین موضوع کمک می‌کند که کیفیت چاپ افزایش پیدا کند. ویژگی‌های دستگاه تاریخ زن غلطکی چشمی به شرح زیر هستند:

  • می‌توانید آن را روی دستگاه‌های بسته‌بندی که به صورت افقی و عمودی هستند، نصب کنید.
  • این دستگاه از سیستم حرارتی و مکانیکی برخوردار است.
  • امکان چاپ 22 سطر در این دستگاه وجود دارد.
  • این دستگاه امکان چاپ کدهای سفارشی و خاص را برای شما فراهم می‌کند.
  • با استفاده از دستگاه تاریخ زن غلطکی می‌توانید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید.
  • این دستگاه از قابلیت تنظیم محل چاپ برخوردار است.
  • با این دستگاه می‌توانید در یک دقیقه 300 عملیات چاپ را انجام دهید.
  • وزن این دستگاه تنها چهار کیلوگرم است. از این رو در حمل آن دچار مشکل نمی‌شوید.
  • هزینه چاپ با این دستگاه، تعمیر و نگهداری از آن پایین است.
  • امکان چاپ کدهای مختلف روی نایلون (OPP)، (PP) و (OPP) وجود دارد.
  • نوع جوهری که در این دستگاه استفاده می‌شود، جوهر جامد است.
  • این دستگاه وقتی در حال چاپ است، هرگز فیلم را متوقف نمی‌کند. این موضوع باعث می‌شود در زمان کوتاهی چاپ‌های بیشتری صورت بگیرد.
  • به دلیل استفاده از جوهر جامد، مشکل ریزش جوهر و خراب شدن کار چاپ شده با استفاده از این دستگاه وجود ندارد.

اهمیت دستگاه تاریخ زن غلطکی در دنیای بسته‌بندی

تمامی واحدهای تولیدی که در هر زمینه‌ای محصولات مختلفی را روانه بازار می‌کنند، به دستگاه تاریخ زن نیاز دارند. اهمیتی که این دستگاه و سایر دستگاه‌های تاریخ زن در صنعت بسته‌بندی دارند به رفع محدودیت‌های چاپ مربوط می‌شود.

در گذشته این دستگاه‌ها تنها می‌توانستند روی جنس‌های خاصی اطلاعات را درج کنند. اما حالا می‌توانند بدون محدودیت روی سطوح مختلفی مانند: انواع کارتن‌ها، کاغذهای مختلف، قوطی‌ها، انواع چرم‌های طبیعی و مصنوعی، فلزات مختلف، شیشه و آهن‌آلات گوناگون چاپ با کیفیتی را ارائه دهند. 

دستگاه‌های تاریخ زن به مشاغل خانگی نیز کمک زیادی کردند. هر کارآفرینی که شغلی در منزل یا کارگاه کوچکی راه انداخته است، می‌تواند از دستگاه تاریخ زن مدل غلطکی که سه عملکرد مختلف را دارد، استفاده کند. این موضوع باعث شده که همه مشاغل بتوانند به صورت حرفه‌ای در بازار فعالیت کنند. از این رو نباید نقش دستگاه تاریخ زن را در دنیای بسته‌بندی دست کم بگیرید.

قیمت دستگاه تاریخ زن غلطکی

همان‌طور که بیان کردیم، تاریخ زن غلطکی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. مهم‌ترین فاکتورهایی که روی قیمت مدل‌های مختلف این دستگاه تأثیر می‌گذارند به شرح زیر هستند:

  • نوسانات اقتصادی روی قیمت تاریخ زن غلطکی تأثیر دارد.
  • نوع مدل تاریخ زن غلطکی با توجه به گزینه‌های مهمی که دارد، به افزایش یا کاهش قیمت دستگاه مورد نظرتان کمک می‌کند.
  • مرکزی که از آن دستگاه خود را تهیه می‌کنید نیز تأثیر زیادی در قیمت نهایی خرید شما دارد.
  • اگر سفارش ساخت یک تاریخ زن غلطکی با ویژگی‌های خاصی را بدهید نیز هزینه‌های بیشتری را به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی درباره دستگاه تاریخ زن غلطکی

در این مقاله دستگاه تاریخ زن غلطکی را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که برای تهیه یک تاریخ زن غلطکی تردید دارید، روی بودجه و نوع کسب و کار خود تمرکز کنید. این دو فاکتور مهم، اصلی‌ترین مواردی هستند که قبل از خرید دستگاه تاریخ زن باید به آن‌ها توجه کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *