دستگاه بسته بندی صنعتگران | فروش دستگاه های بسته بندی

واحد فروش 66941540-021

کارگاه بسته بندی عسل

راه اندازی کارگاه بسته‌بندی عسل در خانه

میانگین: 5 - تعداد رای‌ها: 2

شاید شما نیز یکی از چندین تولید کننده عسل در کشور باشید،به همین دلیل در این پست قصد داریم درباره راه‌اندازی کسب‌وکار بسته بندی عسل در خانه با شما صحبت کنیم.

عسل به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان و خاصیت درمانی تغذیه‌ای بسیار زیاد به یکی از پرفروش ترین و پرطرف‌دارترین ماده غذایی تبدیل شده است. در کشور ما به دلیل وجود دشت‌ها و مناطق سرسبز کوهستانی و پوشش‌های گیاهی غنی، زنبورداری به یک حرفه موفق و فعال تبدیل شده است که می‌توانند ازاین طریق به تولید عسل طبیعی بپردازند.

برای این‌که این افراد با موفقیت بتوانند فرآیند بسته‌بندی عسل در خانه را پشت سر بگذارند باید اقداماتی را انجام بدهند.

معمولاً تولید کنندگان عسل که مراحل بسته‌بندی عسل را در کارخانه انجام می دهند، ابتدا عسل را از قاب‌های آن برداشته و سپس از تورهای مخصوص به منظور جداسازی ذرات خارجی می‌گذراند و درنتیجه عسل طبیعی به دست می‌آید و در پایان در ظروف شیشه‌ای نیم‌کیلویی تایک کیلویی بسته‌بندی می‌شوند.

راه‌اندازی کسب و کار بسته‌بندی عسل در خانه

  • مرحله اول جداسازی موم از عسل:

اولین قدم برای انجام فرآیند بسته‌بندی عسل در خانه جدا کردن موم چسبیده به عسل می باشد برای این کار یک کارگاه کوچک در نظر گرفته می‌شود که به‌صورت دستی و توسط ابزار مخصوص جداسازی انجام می‌شود.

جدا سازی موم و بسته‌بندی عسل در خانه

  • مرحله تصفیه عسل

بدلیل این‌که در مرحله پیشین بسته‌بندی عسل در منزل ممکن است هنوز مقداری موم یا ذرات خارجی درون آن باقی مانده باشد، ابتدا با استفاده از روش ته‌نشینی ((عسل را بدون حرکت و ساکن در ظرف بزرگی نگهداری می کنند)) ذرات اضافی را از آن جدا می کنند، درنتیجه حباب‌های موجود در آن مانند یک کف بر روی عسل می‌نشینند که با ابزار منحصربه‌فرد و مخصوص از آن جدا می کنند.

  • مرحله گرفتن رطوبت عسل

بعد از گذراندن مرحله تصفیه به مرحله رطوبت گیری می‌رسیم این فرآیند بسته‌بندی عسل بسیار مهم می باشد، زیرا تعیین کننده کیفیت آن نیز هست و بر میزان ماندگاری بسیار تاثیرگذار می باشد.

با استفاده از یک رطوبت گیر دمای تنظیم‌شده ای را به عسل می‌دهند درعین حال که خواص بی نهایت آن از بین نمی‌رود

و رطوبت آن جدا می شود.

  • مرحله نهایی پر کردن یا بسته‌بندی عسل:

این مرحله از بسته‌بندی عسل در خانه مورد اهمیت واقع شده زیرا تاثیرگذاری آن بر بازاریابی هم مشهود است دستگاه و ماشین‌آلات بسته‌بندی صنعتگران که برای بسته‌بندی عسل استفاده می شود فیلر یا دستگاه پرکن مایعات می باشد و مخصوص مایعاتی است که ویسکوزیته بالایی دارند مانند عسل.

این دستگاه عسل را در ظرف شیشه ای مخصوص پر می کند و دارای شکل و ظرفیت‌های مختلف می باشد.

اگر شما هم تصمیم گرفتید که کسب و کار تولید و بسته‌بندی عسل در خانه را راه‌اندازی کنید گروه صنعتگران در این مسیر می‌تواند شما را یاری کند

آنچه در این مقاله میخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *